سرپرست وزارت راه و ترابری:

۶۵۰۰ پیمانکار راه‌سازی تمایلی به ساخت آزادراه ندارند

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۱۳:۰۸:۰۰
کد خبر: ۵۵۱۲۰
۶۵۰۰ پیمانکار راه‌سازی تمایلی به ساخت آزادراه ندارند
سرپرست وزارت راه و ترابری گفت: معتقدم عوارض آزاد‌راه‌ها در مقطعی باید بالا باشد تا در کشور یک جهشی در امر ساخت و ساز آزادراه توسط بخش خصوصی ایجاد شود.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، "علی نیکزاد"، درباره میزان عوارض در نظر گرفته برای برخی از آزادراه‌های تازه تاسیس مانند آزاد راه خرم آباد-پل زال، اظهار داشت: باید به این نکته توجه کرد که آزاد راه خرم- زال توسط بخش خصوصی ساخته شده و یکی از شاهکارهای مهندسی و از نظر من کار بسیار ارزشمندی است که موجب کاهش زمان سفر، مصرف سوخت و ایمنی در تردد شده است.

وی افزود: مردم می توانند از راه های دیگری نیز برای تردد استفاده کنند اما اگر عوارض تعیین شده را برای این آزاد راه پرداخت کنند، می توانند از این مسیر مطمئن تردد داشته باشند.

سرپرست وزارت راه و ترابری تصریح کرد: من معتقدم عوارض آزادراه ها باید بالا باشد تا در کشور یک جهشی در امر ساخت و ساز آزادراه ایجاد شود، هم اکنون ظرفیت کاری بخش خصوصی 45 هزار میلیارد تومان و میزان نقدینگی در دست مردم 300 هزار میلیارد تومان است؛ 6500 پیمانکار راه‌سازی داریم که به دلیل به صرفه نبودن، تمایلی به ساخت آزادراه ندارند.

نیکزاد گفت: البته در تعیین میزان عوارض جاده‌ای رفاه حال مردم و شرایط آنها نیز باید در نظر گرفته شود، اما ما باید این عوارض ها را در مقطعی بالا ببریم تا بتوانیم جهش مورد نظر را در امر ساخت و ساز آزادراه‌ها ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر عوارض آزادراه تهران شمال، 20 هزار تومان تعیین شود برای مردم از هر جهت بسیار با صرفه تر خواهد بود تا این که 12 ساعت در ترافیک معطل شوند.

سرپرست وزارت راه و ترابری همچنین درباره زمان اتمام پروژه راه آهن میانه به بستان آباد و بستان آباد به تبریز نیز، بیان کرد: هم اکنون 7500 کیلومتر راه آهن در دست ساخت است و برای افتتاح هر یک از آنها زمان معینی تعیین شده است.

نیکزاد تاکید کرد: امسال 870 کیلومتر راه آهن در اولویت افتتاح است که راه آهن شلمچه – خرمشهر، اراک به ملایر، میاندوآب - مراغه از مهم ترین این پروژه ها هستند. راه آهن میانه به بستان آباد هم در دست احداث است اما بعید می دانم امسال به افتتاح برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز