معاون امور صنایع واقتصادی وزارت صنایع ومعادن:

ممنوعیتی برای واردات خودرو وجود ندارد

۱۳۹۰/۰۳/۱۸ - ۱۷:۰۴:۰۰
کد خبر: ۵۵۳۲۴
ممنوعیتی برای واردات خودرو وجود ندارد
معاون وزیر صنایع ومعادن با اعلام اینکه در سال جاری هیچ ممنوعیتی برای واردات خودرو وجود ندارد، گفت: موتور و محرك اقتصاد كشور صنعت آن كشور است.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از وزارت صنایع ومعادن، " افشین روغنی" در جلسه ویژه ستاد تسهیل امور پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرك‌های صنعتی در استان زنجان، اظهارداشت: در سال جاری هیچ ممنوعیتی در بحث واردات خودرو نداریم، فقط یك انضباط و نظم در بحث خدمات پس از فروش اجرا شده است و وارد كنندگان موظف هستندیا خود خدمات پس از فروش را بر عهده گیرند و یا بخشی را به عنوان مجری امور خدمات پس از فروش برای خریدارها معرفی كنند.

وی افزود: با توجه به بحث هدفمندسازی یارانه‌ها، بسته‌های حمایتی دولت در بخش‌های مختلف صنایع متفاوت است و تاكنون 23 رشته در صنعت به عنوان رشته‌های تاثیرپذیر و آسیب‌پذیر شناخته شده و از بسته‌های حمایتی دولت استفاده می‌كنند.

روغنی گفت: قبل از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها تحقیقات گسترده ای بر روی واحدهای تولیدی انجام شده بود و از 143 رشته صنعتی از 23 رشته صنعتی حمایت می شود.

معاون امور صنایع واقتصادی وزارت صنایع و معادن با بیان اینکه در سال 89 ستاد تسهیل 43 نشست در تمامی استانهای كشورداشته است، بیان کرد: این مصوبات برای روان‌سازی و تسهیل در كار واحدهای تولیدی هر هفته در سه استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینكه امروز ستاد تسهیل به‌ طور همزمان در استان‌های كرمانشاه، قزوین و زنجان تشكیل شده است، افزود: تاكنون ستاد تسهیل در 21 استان كشور تشكیل شده است.

روغنی با بیان اینکه در دور ویژه با 4 هزار متقاضی جدید ملاقات حضوری شده و بیش از2 هزار مصوبه صادر شده است، اظهارداشت: مهم‌ترین كار دور ویژه ستاد تسهیل، رسیدگی به كار، چگونگی روند اجرای برنامه‌های تصویب شده در دور قبل، بررسی تاثیر هدفمندسازی یارانه‌ها در واحدهای تولیدی و ثبت متقاضیان جدید در همه استان‌هاست.

معاون امور صنایع وزارت صنایع و معادن در بخش دیگری از سخان خود گفت: موتور و محرك اقتصاد كشور صنعت آن كشور است، بنابراین صنعت باید پیشگام باشد تا بخش‌های دیگرنیزدر آن كشور تحرك داشته باشند.

وی تصریح كرد: سهم صنعت نسبت به سایر بخش‌ها در اشتغال بالا است و این یعنی توسعه صنعت نسبت به سایر بخش‌ها بیشتر است و رویكرد دولت درادغام دو وزارتخانه، گسترش صادرات تولیدات داخلی است.

روغنی ادامه داد: صنعت از سهم قابل ملاحظه ای درزمینه اشتغالزایی و پویایی اقتصاد كشور برخوردار است وجود تكنولوژی های پیشرفته در صنایع كشور بستر مناسبی برای ایجاد انگیزه و رقابت محصولات تولیدی فراهم می سازد.

معاون وزیر صنایع ومعادن در خصوص ستاد سرمایه‌گذاری در وزارت صنایع و معادن گفت: این ستاد در اواخر سال 89 و اوایل سال ‌جاری با عضویت تعدادی از معاونان وزارت صنایع و معادن تشكیل شد تا وظایف و مسئولیت‌های وزارتخانه با اهتمام بیشتری انجام دهد.
وی با اشاره به اینكه طرح فراز یكی از طرح‌های مهم دولت است، یادآور شد: در سال جاری 30 هزار میلیارد تومان برای این طرح در وزارت سرمایه‌گذاری شده است.

نظر شما