سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی:

۸ محور طرح تحول نظام بانکی آماده شد

۱۳۹۰/۰۳/۱۹ - ۱۸:۴۹:۰۰
کد خبر: ۵۵۶۱۲
۸ محور طرح تحول نظام بانکی آماده شد
فرزین با بیان اینکه 8 محور طرح تحول نظام بانکی آماده شده است، گفت: پس از بررسی‌های تخصصی، گزارش نهایی در دستور کار کارگروه تحول اقتصادی به ریاست رییس جمهور قرار می گیرد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا،" محمدرضا فرزین" سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی با بیان اینکه طرح تحول بانکی یکی از محورهای هفت گانه تحول اقتصادی است، اظهار داشت: این طرح دارای 8 محور شامل اجرای صحیح بانکداری اسلامی، عدالت و رضایت اجتماعی، حمایت از تولید و اشتغال، سیاست گذاری پولی کارا جهت کنترل تورم، حمایت از بهبود فضای کسب و کار و افزایش کارایی، بهره وری و اثربخشی نظام بانکی، تقویت نظارت در شبکه بانکی، تنوع بخشی به نهادها و ابزارها و توسعه بانکداری الکترونیکی است.

وی با بیان اینکه طرح تحول بانکی تهیه و توسط قائم مقام بانک مرکزی ارایه شده است، گفت: پس از ارایه طرح، چالش‌ها، ضرورت‌ها، خط مشی ها و اهداف محورهای 8 گانه طرح مورد بررسی قرار گرفت و اعضا به ارایه دیدگاه‌ها و نظرات خویش پرداختند.

فرزین افزود: این جلسات از این پس به‌طور منظم روزهای سه شنبه هر هفته تشکیل خواهد شد و پس از بررسی‌های تخصصی و مطابقت آن با سایر محورهای طرح، گزارش نهایی در دستور کار کارگروه تحولات اقتصادی به ریاست رییس جمهور قرار می گیرد.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: تمام گزارشات مطروحه در جلسه، اولیه بوده و پس از دریافت نظریات تخصصی و جمع بندی لازم در دبیرخانه گزارش نهایی قابل ارایه خواهد بود.

نظر شما