مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی ایران:

ردیف دوم توربوکمپرسور‌های مخزن سراجه قم راه‌اندازی می شود

۱۳۹۰/۰۳/۲۷ - ۱۷:۵۳:۲۸
کد خبر: ۵۷۵۶۰
ردیف دوم توربوکمپرسور‌های مخزن سراجه قم راه‌اندازی می شود
مسعود سامی‌وند، گفت: ردیف دوم توربوکمپرسور‌های مخزن سراجه قم با هدف شتاب بخشی به اجرای طرح ذخیره سازی گاز در کشور راه اندازی شد.
به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از روابط عمومی نفت، "مسعود سامی‌وند"، مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی ایران از راه اندازی دومین ردیف توربوکمپرسورهای مخزن ذخیره سازی گاز مخزن سراجه قم خبر داد.

وی با بیان این که ذخیره سازی گازطبیعی در این مخزن با سه ردیف توربوکمپرسور (سه توریبن و شش کمپرسور) انجام می شود، افزود: نصب این سه ردیف توربوکمپرسور به طور کامل انجام و راه اندازی نخستین ردیف آن نیز از 20 اردیبهشت امسال آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی ایران درباره دومین ردیف توربوکمپرسورهای مخزن ذخیره سازی گاز سراجه قم نیز گفت: توربوکمپرسورهای این مخزن نیز از روز سه شنبه (24 خرداد) راه اندازی و مراحل بررسی آن نیز آغاز شده است.

وی چگونگی فشار خروجی کمپرسور، حرکت دوار قسمت های مختلف توربوکمپرسورها، فشار، حرارت و لرزش آنها در دورهای مختلف را بر اساس دستورعمل شرکت سازنده به منظور اطمینان از عملکرد و بازدهی توربین ها و کمپرسورها را از موارد قابل بررسی برای راه اندازی توربوکمپرسورها برشمرد.

سامی وند درباره راه اندازی سومین ردیف توربوکمپرسورهای مخزن سراجه قم نیز گفت: راه اندازی این ردیف از توربوکمپرسورها که به عنوان پشتیبان و یدک عمل خواهد کرد، اواسط تیرماه امسال و به وسیله سازنده آن آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گازطبیعی ایران تاکید کرد: همه سامانه های کنترل اعم از برق، ابزار دقیق و مکانیکال سیستم تزریق گاز این مخزن، به طور کامل و بر اساس استاندارد احداث و نصب شده است.

سامی وند وجود فشار خروجی 300 بار در کمپرسورهای مخزن سراجه و استفاده از شیرآلات با کلاس 2500 را از شاخص های منحصر به فرد به کار گرفته شده در طرح مخزن سراجه قم برشمرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز