تا پایان تابستان؛

فاز دوم پتروشیمی اروند راه اندازی می شود

۱۳۹۰/۰۳/۲۷ - ۱۷:۴۳:۲۴
کد خبر: ۵۷۵۶۳
فاز دوم پتروشیمی اروند راه اندازی می شود
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: فاز دوم پتروشیمی اروند تا سه ماه آینده راه اندازی می شود.
به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از روابط عمومی نفت، "عبدالحسین بیات"، از راه‌اندازی فاز دوم پتروشیمی اروند تا سه ماه آینده خبر داد و گفت: این فاز در حال حاضر مراحل نهایی راه‌اندازی را طی می‌کند و پیش‌بینی می‌کنیم با راه‌اندازی آن کل مجتمع به طور رسمی افتتاح شود.

وی با بیان اینکه تمامی واحدهای فاز (کلر، وینیل کلراید منومر(vcm)، اتیلن دی کلراید (EDC) ) یک این مجتمع هم‌اکنون در حال تولید هستند، خاطرنشان کرد: واحد پی.وی.سی این مجتمع نیز در هفته‌های اخیر با راه‌اندازی جزئی موفق به تولید 160 تن محصول شده است.

به گفته بیات، پتروشیمی اروند در مجموع دو فاز ظرفیت تولید سالانه 2 میلیون و 834 هزار تن از انواع محصولات پتروشیمی را دارد و محصولات آن به عنوان خوراک دیگر صنایع پتروشیمی، صنایع تولیدی پایین‌دستی، صنایع شوینده، کاغذ، نساجی، بهداشتی، صنایع تولید حلال رزین و واکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

واحد نخست پتروشیمی کاویان در آستانه راه‌اندازی
وی همچنین درباره آخرین وضعیت پتروشیمی کاویان اظهار داشت: هم‌اکنون تست و راه‌اندازی واحد اول این مجتمع آغاز شده است و تلاش می‌کنیم با دریافت اتان مازاد موجود در منطقه این واحد یک میلیون تنی را راه‌اندازی کنیم.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در باره واحد دوم پتروشیمی کاویان نیز گفت: با راه‌اندازی فازهای 15 و 16پارس جنوبی خوراک اتان مورد نیاز واحد دوم پتروشیمی کاویان تامین می‌شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز