مدیرکل دفتر تامین و توزیع کالا عنوان کرد

جلوگیری از افزایش کاذب قیمت مرغ در ماه رمضان

۱۳۹۰/۰۳/۲۷ - ۱۹:۰۲:۰۱
کد خبر: ۵۷۵۸۸
جلوگیری از افزایش کاذب قیمت مرغ در ماه رمضان
مدیرکل دفتر تامین و توزیع کالا وزارت بازرگانی از افزایش قیمت خرید مرغ منجمد خبر داد و گفت: از افزایش کاذب قیمت مرغ در ماه مبارک رمضان جلوگیری می‌شود.

به گزارش سرویس اقتاصدی برنا به نقل از شابا، "یداله صادقی" مدیرکل دفتر تامین و توزیع کالا وزارت بازرگانی از افزایش قیمت خرید مرغ منجمد به 2900 تومان خبر داد و با اشاره به وضعیت مطلوب تولیدات داخلی و ذخایر صورت‌گرفته، اظهار داشت: از افزایش کاذب قیمت مرغ در ماه مبارک رمضان جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به شرکت پشتیبانی امور دام ماموریت داده شده که مرغ مازاد را از بازار جمع‌آوری کند، افزود: در جلسات کارشناسی با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت در مورد قیمت تمام‌شده مرغ مذاکراتی انجام و نتیجه این جلسات به ستاد تنظیم بازار ارائه شد.

صادقی با بیان اینکه قیمت خرید مرغ مازاد بر اساس آنالیزهای صورت‌گرفته در سازمان حمایت در ستاد تنظیم بازار تعیین شده بود، ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام موظف شده بود تا مرغ مازاد منجمد آماده طبخ را از تولیدکنندگان 2850 تومان خریداری کند.

وی از افزایش 50 تومانی نرخ مصوب خرید مرغ مازاد منجمد خبر داد و گفت: در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار، قیمت مصوب مورد بازنگری قرار گرفته و 2900 تومان تعیین شد.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه سیاست وزارت بازرگانی تعیین قیمت مرغ در بازار نیست، ادامه داد: قیمت مرغ تابع عرضه و تقاضاست و مازاد موجود در بازار نیز در راستای حمایت از تولیدکننده و ایجاد تعادل در بازار با قیمت‌های مصوب توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری خواهد شد.

به گفته وی، قیمت‌های تعیین‌شده در ستاد تنظیم بازار هر چند که رویکردش حمایت از تولیدکننده است ولی مبتنی بر کار کارشناسی و هزینه‌یابی عوامل تولید است که بررسی‌های لازم توسط سازمان حمایت به عنوان دستگاه تخصصی انجام و نتایج آن نیز اعلام شده است.

صادقی قیمت تمام‌شده مرغ منجمد برای عرضه در شبکه را گران‌تر از مرغ گرم اعلام کرد و افزود: همواره هزینه‌های خرید و نگهداری در سردخانه و حمل و نقل از سردخانه به شبکه توزیع و سود توزیع‌کننده نیز بر قیمت تمام‌شده این محصول افزوده می‌شود.

مدیرکل دفتر تامین و توزیع کالا با اعلام اینکه دولت منابعی در راستای پرداخت مابه التفاوت و ضرر و زیان در اختیار وزارت بازرگانی قرار نمی‌دهد، اظهار داشت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که ضمن ایجاد تعادل در بازار بتوانیم این کالا را با قیمت تمام‌شده در بازار عرضه کنیم.

وی ذخایر مرغ موجود در بازار را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت متعادلی در بازار مشاهده می‌شود به طوری که روند قیمت مرغ در سطح عرضه نزولی است.

به گفته صادقی، ذخایر مرغ در سال‌جاری از وضعیت مطلوب‌تری نسبت به سال‌های گذشته برخوردار است به گونه‌ای که با استفاده از ذخایر و تولیدات داخلی، قیمت مرغ در حد متعادل باقی خواهد ماند و از افزایش کاذب آن در ماه مبارک رمضان جلوگیری می‌شود.

این مقام مسوول شرایط با ثبات قیمت مرغ را حاکی از برنامه‌ریزی خوب تولید در وزارت جهاد کشاورزی دانست و ابراز امیدواری کرد که این وضعیت تداوم یابد.

مدیرکل دفتر تامین و توزیع کالا، تولیدات داخلی را جوابگوی نیاز کشور دانست و تصریح کرد: آنچه که تحت عنوان ذخیره‌سازی توسط وزارت بازرگانی انجام می‌شود برای مصارف ایام خاص سال است همچون ماه مبارک رمضان که میزان تقاضا افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: تولیدات داخلی برای تامین تقاضای معمول کشور کافی است ولی برای پاسخ دادن به تقاضای مازاد از ذخایر صورت‌گرفته استفاده خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز