سخنگوی طرح تحول اقتصادی دولت:

اصلاح نظام بانکی با قانون بانکداری اسلامی منطبق می شود

۱۳۹۰/۰۴/۰۱ - ۱۷:۰۲:۰۵
کد خبر: ۵۸۷۷۰
اصلاح نظام بانکی با قانون بانکداری اسلامی منطبق می شود
سخنگوی طرح تحول اقتصادی، یکی از مسائل و مشکلات بانکداری اسلامی را نظام نظارتی عنوان کرد و گفت: اصلاحات نظام بانکی با قانون بانکداری اسلامی انطباق لازم را خواهد داشت.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا "محمدرضا فرزین" در پایان سومین جلسه كارگروه تحول بانكی اظهارداشت: با اجرای طرح تحول نظام بانكی، بانکداری كشور در ارائه خدمات به همه مشتریان و ذی نفعان خود وسرمایه گذارانی که متقاضی سرمایه گذاری کلان هستند یا افرادی که نیاز به منابع خرد دارند، نظم پذیرتر می شود.

وی با بیان اینكه طرح تحول بانکی تلاش می کند به تمام سئوالاتی که در مورد بانکداری مطرح است، پاسخ مشخصی بدهد، افزود: نیازهای مالی کشور بر اساس طرح تحول بانکی در چارچوب نظام بانکداری در سطوح مختلف خرد و کلان تامین می شود و از گستردگی لازم برخوردار خواهد بود.

فرزین گفت: اصلاحات نظام بانکی با قانون بانکداری اسلامی انطباق لازم را خواهد داشت و نهادهای لازم برای مطابقت تمام فعالیتهای بانکداری با قوانین بانکداری اسلامی طراحی خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد بیان کرد: یكی از مواردی كه در این جلسه مورد تاكید قرار گرفت توجه به فعال كردن برخی عقود بانكداری فعلی از طریق اصلاح آیین نامه ها ،توجه به سایر خدمات بانكی غیر از پرداخت تسهیلات، توجه به نحوه اداره بانك‌های دولتی و پیش بینی نظارت شرعی در مقررات بانكی بود.

وی یکی از مسائل و مشکلات بانکداری اسلامی را نظام نظارتی عنوان کرد و ادامه داد: نظارت‌هایی باید بر سیستم بانکی کشور اعمال شود تا قواعد و مقررات به خوبی اجرا شود، زیرا این موارد از جمله نقدهایی است که امروزه در جامعه نسبت به بانکهای کشور مطرح می شود.

فرزین با تاکید بر اینکه یک نظام بانکداری پویا برای کشور تعریف خواهد شد، گفت: بانکها به 4 گروه طبقه بندی می‌شوند، این پیشنهاد هم اکنون در دبیرخانه طرح تحول اقتصادی مطرح است که پس از بررسی های لازم به کارگروه طرح تحول اقتصادی دولت برای نظر خواهی و تصویب یا رد ارائه خواهد شد.

نظر شما