وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

جزییات بسته‌های حمایتی بخش کشاورزی

۱۳۹۰/۰۴/۱۳ - ۱۳:۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۰۹۰۸
جزییات بسته‌های حمایتی بخش کشاورزی
خلیلیان گفت: دولت در راستای حمایت از بخش کشاورزی و افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی و آب، بسته‌هایی را تدارک دیده که در قالب تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان ارائه می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، "صادق خلیلیان" وزیر جهادکشاورزی از پرداخت یارانه نهاده‌های کشاورزی، تسهیلات خرید و تامین نقدینگی حامل های انرژی، تسهیلات اصلاح ساختارها و تسهیلات تعویض تراکتورهای کشاورزان به عنوان بسته های حمایتی این بخش نام برد و اظهار داشت: برخی از این بسته‌ها اجرایی شده و برخی دیگر تا روزهای آینده در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

ارائه تسهیلات برای تعویض تراکتورهای فرسوده
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از مهیا شدن بستری برای جایگزینی تراکتورهای نو با تراکتورهای فرسوده و پر مصرف کشاورزان خبر داد و گفت: کشاورزان برای دریافت تراکتورهای نو، بخشی از قیمت آن را با تحویل تراکتورهای فرسوده خود و محاسبه قیمت اسقاط آن از سوی کارخانه های سازنده و مابقی را با دریافت تسهیلات ارزان قیمت از دولت تامین می کنند.

وی اظهار داشت: اقدامات لازم در این خصوص انجام پذیرفته و تا 2 ماه آینده عملیاتی می شود.

تسهیلات یک میلیاردی برای اصلاح ساختارها
خلیلیان، از حمایت دیگر دولت برای اصلاح ساختار حامل های انرژی و مصرف آب یاد کرد و گفت: این وام تا سقف یک میلیارد ریال با نرخ سود و کارمزد یارانه ای 4 تا 6 درصد و با بازپرداخت طولانی مدت به کشاورزان اعطا می شود.

وی افزود: این وام برای کاهش مصرف انرژی و آب بخش کشاورزی و همچنین افزایش بهره وری اعطا می شود که خوشبختانه در بحث مصرف آب کشاورزی و بحث انرژی در مرغداری ها اقدامات خوبی انجام شده و اعطای این وام به گلخانه ها و دامداری ها در اولویت قرار دارد.

تسهیلات خرید و تامین نقدینگی حامل های انرژی
وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: همچنین بسته حمایتی دیگری در قالب وام بانکی با نرخ سود و کارمزد 4 درصد به میزان حداکثر 50 میلیون ریال متناسب با نوع فعالیت در اختیار کشاورزان قرار می گیرد تا با آن بتوانند هزینه های جاری خود را پوشش داده و از عهده افزایش قیمت حامل های انرژی بر آیند.

وی با توجه به اینکه تعدادی از کشاورزان این وام را دریافت کردند و تعدادی دیگر در نوبت هستند، خاطر نشان کرد: دریافت این وام به راحتی صورت می گیرد و وثیقه خاصی نیاز ندارد و تنها متناسب با نوع فعالیت، میزان آن متفاوت خواهد بود.

یارانه نهاده‌های کشاورزی
خلیلیان یارانه نهاده‌های کشاورزی را یکی دیگر از بسته‌های حمایتی دولت برای بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: نهاده‌هایی مانند کود به صورت یارانه ای و در چارچوب قانون هدفمندی یارانه‌ها در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز