معاون وزیر بازرگانی خبرداد

ثبت ۱۸ هزار قلم کالا در سامانه قیمت کالا و خدمات کشور

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۱۲:۴۲:۴۴
کد خبر: ۶۲۶۱۴
ثبت ۱۸ هزار قلم کالا در سامانه قیمت کالا و خدمات کشور
نکویی مهر با بیان این که هم اکنون در سامانه قیمت کالا و خدمات 18 هزار قلم کالا ثبت شده است، گفت: به شکایات مردم در اسرع وقت رسیدگی می شود.

"محمدحسن نکوییی مهر" معاون وزیر بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی برنا، درباره روش‌های قیمت‌گذاری کالا در کشور، اظهار داشت: تعدادی از کالاها مانند محصولات فولادی و پتروشیمی در بورس قیمت‌گذاری می شوند، گروهی از کالاها بر اساس ضوابط تدوین شده از طرف وزارت بازرگانی قیمت گذاری می شوند و تولیدکنندگان و واردکنندگان باید آن‌را رعایت کنند، دسته بعدی نیز کالاهایی هستند که از طرف وزارت بازرگانی قیمت گذاری می شوند.

وی درباره حمایت از مصرف کنندگان، افزود: سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان با تشکیل انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کننده و ایجاد تعامل با تولیدکننده فعالیت می‌کند که در زمان اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، تعامل خوبی را با تولیدکننده ایجاد کرد.

رییس سازمان حمایت در پاسخ به این سوال که مردم چگونه می توانند از وضعیت قیمت کالاها آگاه شوند، گفت: مردم می توانند با مراجعه به سامانه قیمت کالا و خدمات کشور از آخرین وضعیت قیمت‌ها مطلع می‌کند.

معاون وزیر بازرگانی خاطرنشان کرد: هم اکنون در این سامانه 18 هزار نوع کالا به ثبت رسیده که تعداد آن در حال افزایش است.

نکویی مهر ادامه داد: مردم در صورت برخورد با هرگونه تخلف می توانند با سامانه 124 تماس بگیرند تا به شکایات آن‌ها در اسرع وقت رسیدگی شود.

نظر شما