وزیر بازرگانی:

با ادغام پیوستن به WTO با جدیت بیشتر پیگیری می شود

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۱۳:۱۷:۱۷
کد خبر: ۶۲۶۴۰
با ادغام پیوستن به WTO با جدیت بیشتر پیگیری می شود
وزیر بازرگانی گفت: ادغام نه تنها تاخیر و خللی در فرایند پیوستن ایران به سازمان جهانی تجارت ایجاد نمی‎کند، بلکه این پروژه ملی با جدیت بیشتری پیگیری شود.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، "مهدی غضنفری" وزیر بازرگانی در جمع گروهی از مدیران وزارت بازرگانی، عنوان کرد: با ادغام، پیگیری الحاق به سازمان جهانی تجارت به وزارت صنعت، معدن و تجارت انتقال می‎یابد.

وی از الحاق به عنوان پروژه‎‎ای ملی نام برد و گفت: براساس مصوبات هیات وزیران، هدایت مراحل عضویت ایران در این سازمان به وزارت بازرگانی سپرده شده و در وزارت‌خانه جدید همچنان برای موفقیت در اجرا، هماهنگی میان وزارت‌خانه‎ها و نهادهای مسوول تداوم خواهد یافت.

غضنفری با بیان این‌که هماهنگی‎های لازم برای طی مراحل پیوستن ایران به سازمان جهانی تجارت در وزارت‌خانه جدید هم‌چون گذشته انجام می‎شود، افزود: فقط نحوه پیگیری تغییر می‎کند به نحوی که به جای هماهنگی‎های خارج وزارت‌خانه‎ای در زمینه‎های مرتبط با صنایع، با واحدهای داخلی در مجموعه جدید رایزنی مورد نیاز صورت می‎گیرد.

سرپرست وزارت صنایع و معادن ادامه داد: در شرایطی که مجموعه‎ای یک‌پارچه ‎ مدیریت صنایع و بازرگانی را عهده‎دار می‎شود اعلام مواضع در حوزه‎های مختلف صنعتی نیز همسو خواهد بود و فرایند الحاق را تسهیل خواهد کرد.

وی با بیان این‌که محصول ادغام با مبنا قرار دادن تولید باید صادرات صنعتی باشد، افزود: بنابراین کاملا مشخص است که راهبرد جمهوری اسلامی در فرایند الحاق مبتنی بر توسعه صادرات است.

به گفته غضنفری، در فرایند پیوستن ایران به سازمان جهانی تجارت، باید تولیدات صنعتی و معدنی درمقابل فشارهای خارجی حمایت شوند و زمینه‎های توسعه صادرات در این بخش‎ها را فراهم کرد.

وزیر بازرگانی درباره مدت زمان الحاق کامل ایران به سازمان جهانی تجارت نیز بیان داشت: مراحل پیوستن به روند مذاکرات، تقاضای سایر کشورها برای ورود به مذاکرات و میزان آمادگی بستگی دارد که انتظار می‎رود در یک برنامه حداکثر 7 تا 10 سال می‎توان شاهد تحقق آن بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز