معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس‌جمهوری:

بانک اطلاعاتی سوابق مدیران کشور تشکیل می‌شود

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۲۰:۲۹:۰۶
کد خبر: ۶۳۱۲۷
بانک اطلاعاتی سوابق مدیران کشور تشکیل می‌شود
فروزنده با بیان اینکه یک مقوله مهم در کشور بحث مدیریت است، گفت: با اجرای دقیق و صحیح قانون مدیریت خدمات کشوری، یک بانک اطلاعاتی روشن و مشخص از سوابق مدیران تشکیل می‌شود.
به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، "لطف‌الله فروزنده" معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران با اشاره به نظام انتخاب و انتصاب در کشور اظهار داشت: یکی از بحث‌های مهم در کشور بحث مدیریت، تثبیت مدیریت و به‌کار گرفتن افراد براساس نظام شایسته‌سالاری است.

وی افزود: در قانون مدیریت خدمات کشوری، سطوح مدیریت به دو بخش مدیریت سیاسی و مدیریت حرفه‌ای تقسیم شده است و برای مدیریت حرفه‌ای آیین‌نامه‌ای تصویب شده که براساس آن سابقه، اعتقادات، تخصص، آموزش‌ها و نوع رشته تحصیلی افراد مبنای انتخاب و انتصاب آنان قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس‌جمهور ادامه داد: اگر این قانون از سوی دستگاه‌ها به دقت اجرا شود، نظام مدیریت حرفه‌ای کشور نظامی بر اساس تعهد و تخصص خواهد شد.

انتقال کارمندان از تهران
فروزنده درمورد آخرین وضعیت انتقال کارمندان از تهران اظهار داشت: طرح انتقال شامل 14 برنامه بود که یکی از آنها موضوع انتقال کارمندان است.

وی با بیان اینکه تاکنون 20 هزار نفر از تهران منتقل شده‌اند، گفت: برآورد ما این است که در ماه‌های تیر و مرداد، تعداد دیگری از کارکنان دولت در تهران متقاضی انتقال به استان‌های دیگر خواهند شد و این روند ادامه دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس‌جمهوری با بیان این که سه موضوع مهم در کشور در دست مطالعه است، این موضوع ها را شامل انتقال پایتخت، مدیریت واحد شهری و حرکت در راستای توسعه متوازن عنوان کرد.

وی افزود: عامل اصلی مهاجرت افراد به تهران سه موضوع اشتغال، تحصیل و مسایل اجتماعی است و باید بسترهای ایجاد اشتغال و تحصیل را در استان‌ها فراهم کنیم تا مانع از مهاجرت افراد به تهران شویم.

فروزنده تصریح کرد: معتقدیم مسیری که شروع کرده‌ایم، مسیر درستی است و باید تلاش کنیم این مسیر را ادامه دهیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز