مدیر‌کل دفتر گواهینامه و امور پزشکی سازمان هواپیمایی خبر داد:

برگزاری نخستین دوره آموزش طب هوایی در کشور

۱۳۹۰/۰۶/۰۳ - ۰۸:۵۱:۵۴
کد خبر: ۷۲۵۴۱
برگزاری نخستین دوره آموزش طب هوایی در کشور
کاظمی‌پور از برگزاری اولین دوره آموزش طب هوایی خبر داد و گفت: این دوره 12 شهریورماه جاری توسط اساتید داخلی برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، "محمد رضا کاظمی‌پور" مدیر‌کل دفتر گواهینامه و امور پزشکی سازمان هواپیمایی اظهارداشت: سازمان هواپیمایی کشوری براساس مقرارت ایکائو برای اولین بار به برگزاری دوره آموزش طب هوایی در دو سطح پایه (Basic) و پیشرفته (Advance) توسط اساتید داخلی و خارجی اقدام کرده است.

وی یادآورشد: اولین دوره اولیه آموزش طب هوایی توسط اساتید داخلی 12 شهریور ماه به مدت دو هفته و دومین دوره آموزشی مزبور توسط اساتید خارجی در بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر گواهینامه، امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین خاطرنشان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری از پزشکان علاقه‌مند، با اولویت کسانی که دارای برد تخصصی هستند، ثبت نام به عمل می‌آورد؛ متقاضیان برای شرکت در اولین دوره آموزش طب هوایی تا تاریخ هفتم شهریور ماه فرصت دارند برای نام نویسی به دفتر گواهینامه ها، امتحانات و امور پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه کنند.

کاظمی‌پور هدف از برگزاری این دوره‌ها را به روز کردن اطلاعات پزشکان معاین هوایی دانست و افزود: آموزش طب هوایی برای پزشکانی معاین تمامی گروهها (کروی پروازی، زمینی، نفرات گواهینامه دار فنی و نیز ATC (کنترل پرواز)) ضروری بوده و برابر مقررات باید علاوه بر گذراندن دوره‌های طب هوایی، حداقل دو بار در سال کلاس‌های بازآموزی را طی کنند.

وی تعداد پزشکان معاین هوایی را 14 نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر از این تعداد، 3 پزشک زن و 11 پزشک مرد در در مطب ها و مراکز درمانی سطح شهر مستقر هستند که با برگزاری این کلاس ها تعداد پزشکان هوایی افزایش خواهد یافت.

نظر شما