آغاز به کار سامانه جامع تعاونی‎های مرزنشین

۱۳۹۰/۰۶/۱۶ - ۱۳:۰۱:۵۵
کد خبر: ۷۴۷۸۱
آغاز به کار سامانه جامع تعاونی‎های مرزنشین
معاون تشكیل، توسعه و نظارت تعاونی های وزارت تعاون از آغاز به كار رسمی سامانه سیستم جامع ساماندهی تعاونی‌های مرزنشین خبرداد.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، "وهاب فرهمند" معاون تشکیل، توسعه و نظارت تعاونی‌های وزارت تعاون در مراسم افتتاح رسمی سامانه سیستم جامع ساماندهی تعاونی‎های مرزنشین گفت: تعاونی‎های مرزنشین در 17 استان كشور قرار دارند كه حدود 11 میلیون نفر نیز عضو آنها است كه این سامانه نیز به منظور ساماندهی وضعیت این تعاونی‎ها و انجام نظارت بیشتر بر عملكرد آنها امروز به طور رسمی آغاز به كار می‌كند.

وی افزود: این سامانه از ابتدای سال جاری كار خود را به طور آزمایشی در چهار استان خوزستان، بوشهر، آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی آغاز كرده بود كه با موفقیت آمیز بودن عملكرد آن، از امروز در تمامی استان‎های مرزی به اجرا در می‎آید.

معاون تشکیل، توسعه و نظارت تعاونی‎های وزارت تعاون ادامه داد:در حال حاضر 480 تعاونی مرزنشین با سرمایه‎ای بالغ بر 120 میلیارد تومان در كشور در حال فعالیت هستند كه میزان كل صادرات و واردات آنها طی پنج سال گذشته بالغ بر هزار و328 میلیارد و 868میلیون دلار است.

فرهمند تصریح كرد: علاوه بر صادرات و واردات انجام شده توسط تعاونی‌های مرزنشین، این تعاونی‎ها در زمینه‎های مختلفی از قبیل احداث كارخانه كولرسازی، مركز طب تصویری، مركز جمع آوری شیر، شارژسیلندرگاز، احداث پمپ بنزین، ساخت هتل و مهمانسرا و غیره در مناطق مرزی اقدام كرده‎اند.

معاون وزیر تعاون، كارو رفاه اجتماعی تسهیل نظارت بر عضویت در تعاونی‌های مرزنشین، جلوگیری از عضویت یك نفر در چند تعاونی، شناسایی سرپرستان خانوار، نظارت بر سرمایه‎گذاری‎های تولیدی و تشخیص سهم تعاون در هر استان را از اهداف راه اندازی این سامانه بیان كرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز