با جهش ۳۵۳ واحدی،

ركورد شاخص بورس ایران شكسته شد

۱۳۹۰/۰۶/۱۶ - ۱۴:۱۳:۰۲
کد خبر: ۷۵۰۰۱
ركورد شاخص بورس ایران شكسته شد
با جهش 353 واحدی شاخص بورس ركورد این متغیر كه پیش از این 26 هزار و 675 واحد بود شكسته شد و دماسنج بازار سهام در عدد 26 هزار و 714 واحد به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا، در ادامه روند صعودی متوالی شاخص بورس در هفت روز كاری اخیر امروز در نتیجه رشد قیمت سهام اغلب شركت‌های بزرگ و موثر، 353 واحد دیگر به شاخص اضافه شد تا با ثبت عدد 26 هزار و 714 واحدی ركورد این متغیر كه قبلا 26 هزار و 675 واحد در 24 فروردین ماه بود شكسته شود.

براساس این گزارش، با این رویداد و با توجه به تداوم جو روانی مثبت در بازار سهام و انتظار اكثر فعالان به پابرجا بودن این شرایط شاخص كل بورس آماده عبور از كانال 27 هزار واحدی شد كه در این صورت میانگین بازدهی شش ماهه اخیر بازار سهام از 15 درصد عبور خواهد كرد و با در نظر گرفتن انتخابات مجلس در اسفندماه و همچنین ظرفیت‌های متعدد این بازار می‌توان در میان مدت انتظار بازدهی 30 و حتی 50 درصدی را در نیمه دوم سال جاری داشت.

بنابراین گزارش، در رشد 1.34 درصدی امروز شاخص بانك پاسارگاد، سرمایه‌گذار غدیر، فولاد مباركه، فولاد خراسان، بانكهای ملت صادرات و پارسیان، مخابرات، بانك تجارت و مفنا با اثر 41 تا 12 واحدی بر شاخص زمینه‌ساز اصلی ثبت ركوردی جدید برای بازار سهام بوده است. با این اوصاف چنانچه فردا هم همین روند حاكم باشد می‌توان نظاره‌گر عبور دماسنج بازار سهام از خط مقاومت 27 هزار واحدی بود. 

آمار پایانی معاملات هم نشان می‌دهد در نتیجه دادوستد بیش از 255 میلیون و 964 هزار سهم بیش از 72 میلیارد تومان معامله شده است كه در این میان بیشترین حجم معاملات سهام هم به بانك صادرات، فولاد مباركه و بانك پاسارگاد با بیش از 20، 17 و 14.6 میلیون سهم اختصاص داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز