در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی برق عنوان شد:

ساخت بزرگترین دکل انتقال برق جهان در کشور

۱۳۹۰/۰۸/۰۶ - ۱۷:۲۵:۲۳
کد خبر: ۸۴۲۷۴
ساخت بزرگترین دکل انتقال برق جهان در کشور
معاون فنی و مهندسی شرکت صنایع فلزی بنیاد پوشش از ساخت بزرگترین دکل انتقال برق جهان توسط این شرکت خبر داد.

به گزارش سریس اقتصادی برنا مهندس "داود خدادادگان" در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه بین المللی برق ایران در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت نیرو، با بیان اینکه ارتفاع این دکل 57 متر و قطر آن پنج متر بوده و از بزرگترین دکل موجود انتقال برق جهان که حدود 47 متر ارتفاع دارد، 10 متر بلندتر است، گفت: این سازه فلزی تلسکوپی برای انتقال خطوط 230 کیلوولت 3مداره، 2 بانده طراحی و ساخته شده و هدف آن آزاد سازی حریم محوطه های مسکونی و کشاورزی به ویژه در داخل شهرها است.

وی افزود: وزن این دکل 72 تن و در نیروگاه منتظر قائم اجرا شده است و با نصب آن می توان فاصله بین دکل های خطوط انتقال را از 200 متر به 350متر افزایش داد. 

معاون فنی و مهندسی شرکت صنایع فلزی افزود: فناوری ساخت این محصول بومی بوده و تمامی مراحل آن از طراحی و ساخت به وسیله کارشناسان داخلی انجام شده است.

معاون فنی و مهندسی شرکت صنایع فلزی بنیاد پوشش، قیمت تمام شده این محصول را در مقایسه با مشابه خارجی آن 30 درصد ارزان تر اعلام کرد و در ادامه افزود: ارتفاع بیشتر، وزن سبک تر، حجم فونداسیون مصرفی کمتر و آزادسازی محوطه حریم از دیگر ویژگی های این محصول در مقایسه با نمونه خارجی آن است.

خدادادگان اضافه کرد: در کادر مهندسی این شرکت از وجود نخبگان و کارشناسان ارشد دانشگاه صنعتی شریف در زمینه طراحی برج فلزی تلسکوپی با مقطع بیضی و طراحی نرم افزار مربوطه استفاده شده است.

وی گفت: بزرگترین دکل مشبک تک مداره 400 کیلوولت جهان نیز که مراحل تست فنی خود را با موفقیت در ایستگاه تست کشور هندوستان پشت سرگذاشته است، با وزن 72 تن توسط این شرکت هم اکنون در حال ساخت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز