مخبر کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ثابت نگه داشتن قیمت خودرو، توجیهی بر عدم توجه به کیفیت آن نیست

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۲:۳۶:۰۰
کد خبر: ۸۴۲۸
ثابت نگه داشتن قیمت خودرو، توجیهی بر عدم توجه به کیفیت آن نیست
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: خودروسازان نمی توانند به بهانه ثابت نگه داشتن قیمت خودرو از اجرای قانون ˝افزایش کیفیت خودرو و تولیدات داخلی˝ سر باز زنند.

علی اصغر یوسفی نژاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی برنا با بیان اینکه هدف اصلی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها، افزایش راندمان و بهره وری و عملکرد ومصرف بهینه سوخت است، اظهارداشت: در چنین شرایطی خودروسازان داخلی باید با رعایت قوانین مربوط به کاهش آلایندگی خودرو، کاهش مصرف سوخت و کاهش قیمت تمام شده در کنار افزایش ایمنی و رعایت سایر استانداردها، تولیدات خود را وارد بازار کنند.

وی به برخی اظهارات مسوولان شرکت های خودروساز مبنی بر تلاش برای ثابت نگه داشتن قیمت خودرو با توجه به اجرایی شدن قانون هدفمند سازی یارانه ها اشاره کرد و افزود: شاخص های ذکر شده نباید فدای ثابت نگه داشتن قیمت خودروهای تولیدی این شرکت ها شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: دولت موظف است، سوخت مناسب و با استاندارد و با دارا بودن ناخالصی کمتر تهیه و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد و خودروسازان هم موظفند با رعایت استانداردهای خودرو، از مصرف بی رویه سوخت جلوگیری کنند.

یوسفی نژاد تاکید کرد: خودروسازان نباید به اعتبار و اتکا به اینکه قصد دارند با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها جلوی افزایش قیمت محصولات خود را بگیرند، سایر مشخصات و استانداردهای فنی خودرو را زیر سوال برند و این قابل قبول نیست.

نماینده مردم ساری با اشاره به قانون افزایش کیفیت خودرو و تولیدات داخلی و لزوم اجرایی کردن آن از سوی خودروسازان گفت: وزارت صنایع و معادن باید از ابتدای مهر گزارش اجرای این قانون توسط خودروسازان را جمع آوری و به مجلس ارایه می کرد که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس این هفته با حضور مسوولان این وزارتخانه، موضوع ارایه نشدن این گزارش را بررسی و در صورت لزوم از وزیر صنایع درخواست می کند با حضور در این کمیسیون دلایل عدم ارایه به موقع این گزارش را برای نمایندگان مجلس تشریح کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز