از سوی رییس ستاد تحول صنایع و معادن اعلام شد

محورهای ۶گانه برنامه‌‌های بلندمدت حمایتی وزارت صنایع و معادن

۱۳۸۹/۱۰/۲۷ - ۱۳:۳۷:۰۰
کد خبر: ۸۴۶۱
محورهای ۶گانه برنامه‌‌های بلندمدت حمایتی وزارت صنایع و معادن
رییس ستاد تحول صنایع و معادن، برنامه های بلند مدت حمایتی صنایع را اصلی ترین بخش برنامه های وزارت صنایع و معادن دراجرای قانون هدفمندی یارانه ها عنوان كرد و گفت: هدف از اجرای این برنامه ها افزایش بهره وری در بنگاههای تولیدی است.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از وزارت صنایع و معادن، سید رضا فاطمی امین تاكید كرد: جبران آثار افزایش قیمت انرژی صنایع در بلند مدت تنها از طریق افزایش بهره وری امكان پذیر است.

به گفته وی، برنامه فرآیند تولید، عرضه محصولات، مدیریت و منابع انسانی، زنجیره عرضه، صادرات و واردات و نظام تامین مالی از جمله برنامه های بلند مدت وزارت صنایع و معادن برای حمایت از تولید و بنگاههای تولیدی است. 

رییس ستاد تحول صنایع و معادن، با تشریح این برنامه‌ها افزود: با بازسازی و تكمیل فرآیند تولید و گسترش مولدهای برق مقیاس كوچك كه در برنامه فرآیند تولید گنجانده شده كارایی بنگاه‌های صنعتی افزایش می یابد.
 
فاطمی امین در خصوص جزییات برنامه عرضه محصولات نیز گفت: طرح حمایت از تولید نان صنعتی، نوسازی تراكتورها و كمباین های فرسوده، طرح حمایت از تولید محصولات محصولات بهینه و طرح تامین، از جمله طرح‌های مربوط به این بخش است. 

وی در ادامه اظهار داشت: افزایش بهره وری در مدیریت و منابع انسانی بنگاه ، به صورت مستقیم و غیر مستقیم در بهره وری كل بنگاه تاثیر گذار است و از این رو برنامه مدیریت و منابع انسانی از طرح‌های مهم برنامه های بلند مدت و میان مدت وزارت صنایع و معادن در افزایش بهره وری به شمار می رود. 

رییس ستاد تحول صنایع و معادن خاطر نشان كرد: پروژه ارتقاء مدیریت بنگاههای تولیدی در دو مرحله «برنامه ریزی و عارضه یابی» و« اجرای پروژه ها» و با كمك شركتهای مشاور انجام می شود . 

فاطمی امین با بیان اینکه بی سامانی شبكه توزیع و وجود معضلی با نام قاچاق باعث كاهش سود صنایع و افزایش نیاز به نقدینگی شده است تصریح کرد: ستاد تحول صنایع و معادن با پیاده سازی برنامه "زنجیره عرضه" سعی در اجرای بهتر قانون هدفمندی یارانه ها با هماهنگی وزارت بازرگانی كرده است.

وی گفت: در این زمینه، این ستاد با راه اندازی سایت " بهین یاب" سعی در بالا بردن آگاهی عمومی جامعه ومصرف كنندگان از شاخص های مهم انتخاب و بهره برداری مطلوب كالا دارد . 

رییس ستاد تحول صنایع و معادن همچنین برنامه های " صادرات و واردات" و " نظام تامین مالی" را از جمله برنامه های پیش بینی شده در بسته حمایتی صنعت و معدن عنوان كرد و گفت: جزییات این برنامه‌ها با هماهنگی سایر نهادهای مسئول به زودی اعلام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز