وزیر بازرگانی:

قانون دائمی برای حمایت از صادرات غیرنفتی تصویب شود

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۱۲:۰۰
کد خبر: ۹۸۱
قانون دائمی برای حمایت از صادرات غیرنفتی تصویب شود
وزیر بازرگانی گفت: در صورتی که امکان تصویب قانون دائمی در حمایت از صادرات غیرنفتی و فرش دستباف فراهم گردد، این دو حوزه جایگاه بهتری قرار خواهند گرفت.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا، "مهدی غضنفری" در حاشیه افتتاح نمایشگاه فرش دستباف در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در صورتی که امکان تصویب قانون دائمی در حمایت از صادرات غیرنفتی و فرش دستباف فراهم گردد، این دو حوزه جایگاه بهتری قرار خواهند گرفت.



وی میزان صادرات فرش دستباف در هشت ماه امسال را ۳۸۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: این رقم بیانگر رشد بیش از ۲۰ درصدی صادرات فرش در این مدت است.



به گفته غضنفری، رقم صادرات فرش دستباف در سال جاری در شرایطی که بسیاری ازکشورهای جهان با مشکل بحران اقتصادی روبرو هستند و گزارش‌ها نیز حاکی از کاهش تجارت و صادرات است، نشان از اثربخش بودن فعالیت‌های صورت گرفته دارد.



وی با اشاره به حمایت‌های صورت‌گرفته از هنر- صنعت فرش دستباف و صدور حکم جداگانه در برنامه پنجم توسعه، تحقق چنین هدفی را در سایه همیاری دولت و مجلس شورای اسلامی و توجه به موضوع فرش عنوان کرد.

وی در پاسخ به پرسشی در باره حمایت از فرش دستباف در فضای هدفمندی یارانه‌ها عنوان کرد: بسته‌های حمایتی صنعتی و صنفی این گونه است که اگر اصلاح قیمت حامل‌های انرژی بر روی هر بنگاه تولیدی اثر گذار باشد می‌تواند از بسته‌های صنعتی یا صنفی استفاده کند.

غضنفری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره قیمت ملی آرد گفت: قیمت ملی برای آرد ۲۸۰ تا ۳۰۰ تومان است و با توجه به اینکه این احتمال وجود دارد که قیمت ملی گندم در سال آینده ۲۵۰ تومان باشد، به نظر می‌رسد تغییری در قیمت آرد در سال ۹۰ ایجاد نشود.



وی درباره فرآیند نرخ گذاری نان نیز، اظهار داشت: در کمیته‌ای متشکل از استانداران، اتحادیه‌های صنفی نانوایان و شرکت‌های غله قیمت نان در هر استان با در نطر گرفتن ملاحظاتی چون کیفیت یا برتری ارزش غذایی نان و به ویژه اقتصادی تعیین می‌شود.

وزیر بازرگانی درباره بسته حمایت از صادرات غیرنفتی که به تصویب نرسید نیز، گفت: در جلساتی که با حضور رییس جمهوری در ستاد برگزار می‌شود، قاعده کلی و معمول آن بود که بسته‌های تدوین‌شده مورد پرسش قرار گیرد و البته از طراح بسته نیز خواسته می‌شد تا برای درخواست‌های خود دلایل و اسناد بیشتری را ارائه کند که برای همه بسته‌های حمایتی این اتفاق رخ داد ما امیدواریم بتوانیم با شکل متفاوتی، دوباره این بسته را ارائه کنیم.

وزیر بازرگانی همچنین از ارائه درخواست مستقل وزارت بازرگانی برای پرداخت اعتباری جهت پرداخت معوقات صادراتی خبر داد.

گفتنی است، نمایشگاه فرش دستباف که از پنجم دیماه آغاز شده به مدت سه روز در محل مجلس شورای اسلامی برپا است.








نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز