نخست وزیر بنگلادش:

باید ریشه‌ تروریسم را خشکاند

۱۳۹۱/۰۶/۱۰ - ۱۴:۳۱:۱۷
کد خبر: ۱۰۱۲۹۷
باید ریشه‌ تروریسم را خشکاند
نخست‌ وزیر بنگلادش با تاکید بر مبارزه با تروریسم گفت: ما از هرگونه اسنادی كه در مبارزه با تروریسم تنظیم شود، حمایت می‌كنیم و باید تروریسم را ریشه کن کنیم.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش در حاشیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ابتدای سخنان خود با تسلیت به رئیس‌جمهور و مردم ایران به خاطر زلزله آذربایجان و تبریک به رئیس‌جمهور به خاطر انتخاب ایران به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد به مدت سه سال به اصول و اهداف ایجاد جنبش عدم تعهد اشاره كرد و گفت: همه این اصول و اهداف دارای اهمیت هستند.

وی به اهمیت عدالت در جهان اشاره کرد و گفت: معتقدم كه كشورهای عضو و دیگر كشورها باید بر روی مقوله عدالت تمركز كنند و تلاش كنند تا فقر و گرسنگی از بین برود.

شیخ حسینه با انتقاد از استفاده زنان و کودکان به عنوان کارگران مهاجر تصریح کرد: ما در 10 سال گذشته، 10 درصد فقر را در كشورمان كم كرده‌ایم.

وی همچنین به اهمیت آموزش رایگان برای اقشار مختلف جامعه به ویژه زنان اشاره كرد و افزود: باید آموزش و پرورش رایگان برای خانم‌ها ایجاد شود تا زنان بتوانند به جایگاه عالی دست پیدا كنند.

نخست‌وزیر بنگلادش ادامه داد: حدود 69 نماینده پارلمان كشور ما را زنان تشكیل می‌دهند و 30 درصد از پست‌های دولتی برعهده خانم‌هاست و آنها در بالاترین مقام‌های اجرایی و قضایی حضور دارند.

وی با تاكید بر این‌ كه باید كشورها تمرین دموكراسی كنند، تصریح کرد: همانطور كه گفتم من اعتقاد دارم كه نابرابری و بی‌عدالتی ریشه یكسری از مشكلات است.

وی همچنین با حمایت از اسنادی كه در این اجلاس در راستای مبارزه با تروریسم تنظیم شده است، ادامه داد: ما از هرگونه اسنادی كه در مبارزه با تروریسم تنظیم شود، حمایت می‌كنیم و باید به صورت ریشه‌ای برخورد شود.

وی افزود: در جهان کنونی باید بر تاكید بر مقوله دموكراسی، آزادی و حقوق بشر تاکید شود و همچنین به مقوله محیط زیست و تغییرات آب و هوایی نیز توجه داشت.

نظر شما