سخنگوی وزارت خارجه:

تاخیر در برگزاری مراسم اختتامیه اجلاس عدم تعهد

۱۳۹۱/۰۶/۱۰ - ۲۰:۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۰۱۳۰۷
تاخیر در برگزاری مراسم اختتامیه اجلاس عدم تعهد
مهمان پرست گفت: به دلیل درخواست‌های متعدد سران كشورهای جنبش عدم تعهد برای سخنرانی در دومین روز اجلاس سران، اختتامیه اجلاس با تاخیر احتمالی یک ساعته برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری نم، رامین مهمان پرست در حاشیه دومین روز شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در جمع خبرنگاران گفت: براساس برنامه ریزی‌های اولیه قرار بود اختتامیه شانزدهمین نشست جنبش عدم تعهد ساعت 17 امروز برگزار شود ولی به نظر می‌رسد به دلیل درخواست‌های متعدد سران كشورها برای سخنرانی این مراسم با تاخیر برگزار شود.

وی برگزاری شانزدهمین اجلاس عدم تعهد در تهران را بزرگترین واقعه سیاسی - تاریخی كشورمان دانست و گفت: حضور قابل توجه سران و مسوولان ارشد كشورهای جنبش عدم تعهد در این اجلاس اهمیت آن را نشان می‌دهد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: كشورهای عضو جنبش عدم تعهد با شناخت از توانمندی‌های كشورمان توقع دارند كه ایران بتواند در مدت ریاست سه ساله خود، این جنبش را به یک نهاد تاثیر گذار بین الملی تبدیل و از حقوق كشورهای مستقل دفاع كند.

مهمان پرست تاكید كرد: اجلاس عدم تعهد به دنبال تحقق شعار صلح پایدار در سایه مدیریت مشترک جهانی است.

وی با اشاره به تلاش‌های رسانه‌های خبری دشمنان نظام برای بایكوت یا سانسور خبری این اجلاس و نتایج آن تصریح كرد: این رسانه‌ها باید بدانند كشورهای عضو جنبش عدم تعهد با تفاهم بسیار خوبی در كنار هم قرار گرفته‌اند و مسائل با گفت‌وگو حل می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تصویب پیش نویس سند نهایی اجلاس تهران در نشست‌های كارشناسان و وزرای خارجه كشورهای شركت كننده در این اجلاس گفت: این سند شامل 701 بند است كه در مراسم اختتامیه امروز به تصویب سران كشورهای شركت كننده در اجلاس عدم تعهد می‌رسد.


نظر شما