احمد‌زاده کرمانی به‌طور رسمی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد

۱۳۹۲/۰۱/۲۶ - ۲۰:۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۱۸۱۷۸
احمد‌زاده کرمانی به‌طور رسمی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد
روح‌الله احمد‌زاده کرمانی امروز (دوشنبه) به‌طور رسمی کاندیداتوری خود در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، روح‌الله احمد‌زاده، رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و استاندار سابق استان فارس، اعلام کرد با شعار دولت جوان، عدالت، قانون‌گرایی و وفاق ملی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت می‌کند.

احمدزاده گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام نهاده‌اند و این حماسه باید توسط مردم رقم بخورد؛ زیرا جوهره حماسه، مردم هستند. امسال در شرایطی به استقبال انتخابات می‌رویم که فشارهای فزاینده نظام سلطه و استکبار به بهانه‌های مختلف به کشور وارد می‌شود؛ اما در همین شرایط، ما شاهد رنگ‌وبویی جدی و جهادی بین مردم هستیم و مردم اثبات کرده‌اند که در چنین شرایطی بیشتر در صحنه حضور خواهند داشت. مردم در سال جاری بی‌نظیرترین حماسه پس از انقلاب اسلامی را رقم خواهند زد.

احمدزاده تأکید کرد: بنده در شرایط موجود کشور، بنابه ضرورت و پس از مشورت با علما، دوستان اهل خرد و اهل سیاست، به این جمع‌بندی رسیدم که به‌عنوان نماینده نسل سوم انقلاب اسلامی در انتخابات شرکت کنم.

استاندار سابق استان فارس خاطرنشان کرد: دولت یازدهم باید در مسیر تحقق اسناد بالادستی کشور، ازجمله سند چشم‌انداز بیست‌ساله، قانون برنامه پنج‌ساله و سیاست‌های ابلاغی رهبری فعالیت کند.

احمدزاده گفت: در شرایطی که فشار خارجی افزایش یافته و جریان ناجوانمردانه سران سلطه تشکیل شده است، «وفاق ملی» مهم‌ترین مسئله در کشور است؛ زیرا نبود وفاق ملی مشکلات اقتصادی و معیشتی برای مردم ایجاد کرده است و کلید حل تورم و گرانی، وفاق ملی است. ما در بسیاری از اصول مانند اصول اسلامی، شیعی و ایرانی دارای اشتراکات هستیم و نباید اجازه دهیم اختلاف سلیقه باعث جدایی و تعارض بین مسئولان کشور شود. نبود وفاق ملی باعث کاهش قدرت ملی می‌شود.

احمدزاده درباره قانون‌گرایی- که از شعارهای وی است- گفت: تمامی قوانین جمهوری اسلامی، مثل قانون اساسی و مصوبات مجلس، باید مبنای عملکرد مدیران سراسر کشور باشد؛ زیرا در غیر این صورت، هرج‌ومرج ایجاد می‌شود و تعارضات در بدنه اجرایی کشور تشدید می‌شود. معنای مدیریت اجرایی کشور باید تمکین دربرابر قانون باشد. تمکین دربرابر قانون بد، بهتر از بی‌قانونی است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره بحث عدالت در کشور نیز گفت: عدالت شاکله و شاه‌بیت مناسبات حکمرانی در کشور است و یکی از زیباترین وجوه انقلاب اسلامی، سر دادن شعار عدالت در کشور و تلاش برای جهانی شدن آن است.

وی افزود: یکی از امتیازات دولت نهم و دهم بحث عدالت بود و باید این شعار به‌عنوان یک مضمون راهبردی و یک اساس مهم در دولت یازدهم نیز مطرح شود. سیاست‌گذاری‌ها باید در چارچوب عدالت اجتماعی به پیش رود و شاهد توزیع عادلانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و فرصت‌های علمی و اقتصادی در کشور باشیم تا این روند منجر به جذب حداکثری و دفع حداقلی شود. اگر حاکمان انتصاب‌شده دولت از عدالت صحبت کنند اما در حوزه اجرایی نتوانند عدالت را محقق کنند، جامعه دچار تناقض می‌شود. مرز عدالت‌خواهی، خودِ عدالت‌خواهی است. مرز عدالت‌خواهی، حق است. در اسلام و سیره اهل بیت، مرزی برای عدالت‌خواهی وجود ندارد. مرز عدالت با عدالت شناخته می‌شود و هیچ مرزی در فسادستیزی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگر دایره مبارزه با فساد، مرز مبارزه با فساد و مرز عدالت‌خواهی محدود به رقیبان و مخالفان ما در عرصه سیاسی کشور شود، دچار تبعیض شده‌ایم و این مسئله، آحاد مردم را دچار تناقض می‌کند.

احمدزاده اظهار کرد: دولت جوان دولتی است که شاکله فعالیت آن عدالت خواهی است، دولت جوان امتیازات دولت دهم را داراست اما ضعف های آن را نخواهد داشت. تمکین در برابر قانون و ترویج وفاق حداکثری در بدنه کشور از استراتژی های اصلی دولت یازدهم است.

وی افزود: هرم جمعیتی کشور به شدت در حال جوان شدن است و در این ناحیه فرصت های خوبی نصیب کشور می شود اما از طرفی هرم مدیریتی در حال پیر شدن است و اگر این مساله اصلاح نشود انسداد گفتمانی ایجاد می شود. ما باید به جوان سازی کشور گذار کنیم و 30 درصد از بدنه اجرایی کشور را جوان کنیم. می توان از متولدین 57 تا 67 در بدنه اجرایی کشور استفاده کرد زیرا استفاده از جوانان به زایش نوگرایی منجر می شود و جوانی به همراه خود تلاش مضاعف و نوگرایی دارد. زمانیکه انرژی جوانی در کنار حضور معمرین قرار می گیرد نتایج مثبتی حاصل می شود.

احمدزاده خاطر نشان کرد: پس از مشورت‌های انجام شده احساس کردم باید در انتخابات شرکت کنم. بنده هیچ توافق و گفتگویی با رییس جمهور محترم و اعضای دولت نداشته ام و از موضع انتقادی وارد میدان شده‌ام، زمینه جدایی من از دولت دهم انتقادات و ایرادات من از دولت بود.

کاندیدای یازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز حل مشکلات کشور نیازمند تدبیر، همگرایی و خرد جمعی است مشکل اصلی مردم گرانی است این در حالی است که حل مساله گرانی پیچیدگی های زیادی ندارد. برخی می گویند تحریم باعث ایجاد تورم شده است، بنده اساساً به این گفته اعتقاد ندارم. تحریم در بخشی از واردات در حوزه صنعت، پزشکی، دارویی و چند بخش دیگر اثر داشته و ارتباطی بین افزایش قیمت لوبیا چیتی، ماست، دوغ و تحریم وجود ندارد.

وی ادامه داد: مکررا ًمی شنویم که ستادهای تنظیم بازار تشکیل شده اما در عمل شاهد هیچ کاهشی در قیمت ها نیستیم. ایران کشور پهناوری است و در آن ظرفیت بالایی برای تولید وجود دارد و این درست نیست که در یک مکان بنشینیم و بگوییم تحریم ها باعث گرانی هاست.

احمدزاده افزود: سرمایه گذاری در توسعه صنایع بالادستی باید تغییر پیدا کند و به سرمایه گذاری در سرمایه پایین دستی تبدیل شود ابتدا باید شکم مردم مدیریت شود و سپس به توسعه فولاد بپردازیم. 60 درصد منابع بانکی باید در حوزه صنایع میان دستی و پایین دستی ثبت شود در غیر این صورت شاهد اشتغال زایی خواهیم بود.

احمدزاده گفت: دولت باید در حوزه مسایل اقتصادی تغییر راهبرد داشته باشد چندین سال است خودروی  گران، بی کیفیت و غیر قابل اطمینان به دست مردم می دهیم، وقتی نمی‌توانیم صنعت خودرو سازی کارآمد، ارزان و سالم داشته باشیم باید صنایع خودرو سازی را جمع کنیم یا به خودرو سازان اجازه رقابت دهیم تا اگر نتوانستند رقابت کنند حذف شوند. یک چیز غلط نباید تکرار شود، ما بازار خودرو را بسته ایم و ایجاد انحصار کرده ایم این در صورتی است که باید شرایط رقابتی به نفع مردم ایجاد کنیم.

وی افزود: مبنای تصمیم گیری های ملی باید مردم باشند اگر در معادلات اقتصادی، منافع مستضعیفین پای منافع سیاسی، گروهی و حزبی ذبح شود دیگر نمی توان شعار عدالت داد نتیجه عدالت باید در سیاست گذاری های اجرایی دیده شود.

احمد زاده در خصوص اشتغال زایی گفت: برای حل مساله اشتغال، دولت باید کنار بنشیند و دست بخش خصوصی را باز بگذارد و اجازه دهد سرمایه گذاری کار خود را انجام دهد باید دست سرمایه گذار را بوسید و فرش قرمز بر آنها پهن کرد تا اشتغال زایی ایجاد شود. رییس جمهور آتی باید در این خصوص مرتب جلسه برگزار کند و دولت مردان این روند را تسهیل کنند. اکثر خطوط تولید در کشور از ظرفیت کامل خود برای تولید استفاده نمی‌کنند اما با کمک نظام بانکی می توان ظرفیت تولید را افزایش داد.

این کاندیدا گفت: نظام بانکی باید تغییر کند این نظام بانکی ره به ترکستان دارد و بروکراسی حاکم، مانع سرمایه گذاری است. مناسبات رشوه آلود نیز منجر به دافعه سرمایه گذاران می شود.

وی تاکید کرد: هدفمندی یارانه ها باید ادامه پیدا کند، یکی از امتیازات دولت دهم همین هدفمندی است اما در آن نقاط ضعفی هم وجود دارد، به عنوان مثال باید پس از هدفمندی یارانه ها، هدفمندی مصرف صورت گیرد. مردم باید درک کنند که یارانه را صرف کالاهای ضروری و اساسی کنند مصرف باید مفید و هدفمند باشد تا تولید در صنایع پایین دستی در بخش صنعت و کشاورزی تقویت شود. هم اکنون پول به صورت غیرهدفمند صرف می شود و این مساله تورم ایجاد می کند. باید با هدفمند سازی مصرف، هدفمند سازی یارانه ها را مدیریت کرد.

احمدزاده درباره مسکن خاطر نشان کرد: در دولت دهم کارهای بزرگی انجام شد مانند مسکن مهر که باید این روند ادامه پیدا کند. اما معتقدم عرضه و تقاضا در مسکن مهر مدیریت نشده است. برای مدیریت وضعیت مسکن باید 1- تا جایی که می توان مسکن ساخت 2- سیستم زالوصفت دلالی در نظام توزیع مسکن را حذف کرد 3- با همکاری صدا و سیما و انجام اقدامات فرهنگی مسکن را از حالت کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل کنیم.

وی درباره کشاورزی اظهار کرد: 95 درصد آب کشور به بخش های کشاورزی اختصاص یافته اما 70 درصد از آن به خاطر مسایلی نظیر مسیرهای انحرافی و تبخیر به هدر می رود. باید طرح یکپارچه سازی اراضی انجام شود و نظام توزیع نیز به درستی انجام شود. نقش کشاورزی نیز در دولت یازدهم بسیار جدی خواهد بود.

احمدزاده تاکید کرد: راه شکست قطعی تحریم ها، این است که بودجه کشور از اتکا به نفت خارج شود اقتصاد باید صادرات محور و مالیات محور شود.

وی ادامه داد: نظام اداری باید چابک و سبک شود، بدنه دولت باید کوچک شود زیرا دولت بزرگ یعنی رشوه، تبعیض و رانت. دولت نباید در بخش خصوصی دست داشته باشد بلکه ماند یک تماشاچی عمل کند و بخش خصوصی بازیگر باشد.

این کاندیدا اظهار کرد: در دولت یازدهم سفرهای استانی ادامه پیدا می کند.

احمدزاده همچنین خاطر نشان کرد: رییس جمهور یک ایدئولوگ یا یک تئوریسین نیست بلکه مجری قانون اساسی است و نباید در حوزه دین و مذهب دخالت کند. باید بگذاریم علما در این خصوص اظهار نظر کنند.

وی درباره نگاهش در حوزه فرهنگ گفت: قائل به کاهش تصدی گری در حوزه فرهنگ هستم دولت باید پای خود را از حوزه فرهنگ کنار بکشد، ممیزی و تولید را به خود اهل فرهنگ و هنر بسپارد. اگر هنر و فرهنگ در خدمت توسعه ملی قرار گیرد توسعه ملی شتاب خواهد یافت.

احمدزاده تاکید کرد: جامعه امروز نیاز به شادی دارد.

وی در خصوص فعالیت رسانه‌ها گفت: قدرت اگر از نقد سازنده خود را مصون بداند دچار فساد می شود. دولت مردان باید سعه صدر داشته باشند و ادب ، متانت و صبر آنها باید بیشتر از مردم باشد.

این کاندیدا در خصوص سیاست خارجی گفت: روح سیاست خارجی در دولت های آینده را رهبری باید تدوین کند. اگر رابطه با آمریکا منجر به تخفیف آرمان های انقلابی شود این رابطه نباید برقرار شود. ما به دنبال تقویت نهضت های آزادی در کشور هستیم و با افتخار از فلسطین، لبنان و سوریه حمایت می کنیم. عزت، حکمت و مصلحت چارچوب سیاست خارجی ماست.

احمدزاده گفت، در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اعضای کابینه اش به شرح زیر خواهند بود:
1- معاون اول رییس جمهور: علی اکبر صالحی
2- وزیر کشور: مجتبی ثمره هاشمی
3- معاون اجرایی رییس جمهور: علی نیکزاد
4- وزیر دفاع: سردار اسدی
5- وزیر خارجه: سعید جلیلی
6- وزیر نفت: مهندس فتاح
7- وزیر اطلاعات: حجت الاسلام طائب
8- وزیر بهداشت: دکتر شجاع
9- وزیر نیرو: رستم قاسمی
10- وزیر ارشاد: هادی همایون
11- وزیر اقتصاد و دارایی: دکتر زادی وفا
12- وزیر تعاون و رفاه اجتماعی: فروزان مهر


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز