سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه:

مناقشه مسلحانه در سوریه راه حل نظامی ندارد

۱۳۹۳/۰۱/۱۵ - ۱۶:۴۵:۱۶
کد خبر: ۱۷۶۵۴۶
مناقشه مسلحانه در سوریه راه حل نظامی ندارد
روسیه خواستار ازسرگیری مذاکرات سوری-سوری برای حل مسایل سوریه از طریق گفت وگو شد.

«آلکساندر لوکاشویچ» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر این باوریم که مناقشه مسلحانه در سوریه راه حل نظامی ندارد و فقط از راههای سیاسی-دیپلماتیک می تواند حل و فصل شود.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر این باوریم که مناقشه مسلحانه در سوریه راه حل نظامی ندارد و فقط از راههای سیاسی-دیپلماتیک می تواند حل و فصل شود.

وی افزود: در شرایطی که هیچ راه دیگری جز ادامه روند مذاکرات سوریه وجود ندارد خواهان ازسرگیری آن هستیم

لوکاشویچ گفت: دو دور مذاکرات سوری-سوری که در ژنو برگزار شده امکانات خود را از دست نداده است و این گفت وگوها باید ادامه یابد.

وی با بیان این که دستور کار دور سوم مذاکرات سوری آماده شده است، افزود: موضوعات این دور از مذاکرات شامل توقف خشونت ها، مقابله با تروریسم، تاسیس نهاد دولت انتقالی با شرکت نمایندگانی از دولت سوریه و گروه های مخالف آن و سایر مسایل مربوط به توافقنامه ژنو می شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بر ضرورت عدم تحمیل راه حل ها از طرف شرکای خارجی و دادن امکان دستیابی به آن از طریق توافق طرف های سوری در جریان مذاکرات تاکید کرد.

وی افزود: در این رابطه حضور نمایندگان تمام گروه های مخالف دولت سوریه در هیات معارضان در مذاکرات سوری-سوری اهمیت فراوان دارد که شرایط برای تحقق توافق هایی را که در جریان مذاکرات به دست می آید، فراهم می کند.

به گزارش برنا، لوکاشویچ همچنین به تلاش های روسیه برای ازسرگیری مذاکرات سوری-سوری اشاره کرد و افزود: در تماس هایی که با اخضر ابراهیمی نماینده دبیر کل سازمان ملل در سوریه و نمایندگان دولت سوریه و گروه های مخالف دولت داشتیم از رویکرد روسیه برای ازسرگیری مذاکرات سوریه در ژنو استقبال می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز