آیت الله جنتی:

وقوع سیل، زلزله و عذاب های الهی ناشی از آثار گناه است

۱۳۹۳/۰۸/۳۰ - ۱۵:۳۹:۵۵
کد خبر: ۲۳۹۰۷۰
وقوع سیل، زلزله و عذاب های الهی ناشی از آثار گناه است
جنتی: این نظام، به تقوی، ادامه راه شهدا، پرهیزگاری، دوری از گناه و ادامه راه امام خمینی (ره) نیاز دارد.

آیت الله احمد جنتی در خطبه اول نماز عبادی- سیاسی این هفته تهران با تاکید بر لزوم رعایت تقوای الهی، دوری از غضب خداوند اظهار داشت: بخشی از گرفتاری های انسان ها به منظور آزمایش و امتحان آنها است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، با بیان اینکه خداوند انسان ها را از طریق بلایا و نعمت ها نیز آزمایش می کند، افزود: بخشی از این سختی ها نیز به منظور ارتقای جایگاه انسان ها ایجاد می شود و خداوند می خواهد از طریق این سختی ها، مقام افراد را بالا ببرد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: البته قسمت عمده این گرفتاری ها به دلیل گناه است که خداوند در بسیاری از آیات قرآن نسبت به آنها هشدار داده است.

آیت الله جنتی با بیان اینکه خداوند با کسی عقد اخوت نبسته است، اظهار داشت: وقوع سیل، زلزله و عذاب های الهی ناشی از آثار گناه است.

وی ادامه داد: وقوع انقلاب اسلامی، تحمل سختی ها و تقدیم کردن شهدا برای برقراری نظام اسلامی بوده است.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: این نظام اسلام را می خواست و امام (ره) و شهدا نیز اسلام و حاکمیت اسلام، حاکمیت عدالت و حاکمیت امنیت را می خواستند.

آیت الله جنتی افزود: این نظام، به تقوی، ادامه راه شهدا، پرهیزگاری، دوری از گناه و ادامه راه امام خمینی (ره) نیاز دارد.

امام جمعه موقت تهران با طرح این سوال که الان وضعیت ما چگونه است؟ اظهار داشت: من به شما هشدار می دهم که وضعیت ما مطلوب و رضایت بخش نیست.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه های اول خود با بیان اینکه من نگران هستم که خداوند ما را کیفر و عذاب دهد، اظهار داشت: وضع رباخواری، رشوه و فساد اداری در میان ما چگونه است؟

آیت الله جنتی با بیان اینکه فتنه و فتنه گر، چیست که امروز در وضعیت فعلی جولان می دهد، اظهار داشت: اینها که امتحان خود را پس داده اند و همه فهمیده اند که آنها عمال بیگانه هستند و دیگران نیز برای آنها سوت و کف زدند و آفرین گفتند، آیا سزاوار است که این پست ها دست آنها بیفتد.

وی گفت: یک نمونه ای که علنی شد مربوط به وزارت علوم بود که افرادی را برای آن وزارتخانه معرفی کردند.

آیت الله جنتی اظهار داشت: من تشکر می کنم از مجلس که استقلال خود را نشان داد، اعتراض کرد و رای نداد، برای اینکه آنها ارتباط به فتنه داشتند.

امام جمعه موقت تهران افزود: چرا اینها را معرفی می کنند، آیا مقام بالایی که اینها را معرفی می کند خودش اینگونه فکر می کند؟ در صورتی که چنین است در فکر خود تجدید نظر کند.

آیت الله جنتی ادامه داد: اگر مشاورانش چنین می گویند، مشاورانش را عوض کند.

نامبرده خاطر نشان کرد: در مورد وزارت علوم علنی شد و همه دیدند و شنیدند، اما جاها و پست های دیگر کسانی را که می گذارند، کسی نمی فهمد و صدایش در نمی آید.

وی تصریح کرد: مهره های فتنه را در جاهای مختلف می چینند. اینها درست نیست و لازم است تا تجدید نظر کنید.

امام جمعه موقت تهران گفت: فکر بسیجی داشته باشید و در دانشگاه ها وزارتخانه ها تفکر بسیجی را حاکم کنید.

وی با بیان اینکه افراد افراطی را جذب نکنید، افراد معتدل را جذب کنید، اظهار داشت: بچه مسلمان با تفکر بسیجی را طرد نکنید. اینها باید کارها را در دست بگیرند تا فساد و خیانت نکنند.

آیت الله جنتی در ادامه با اشاره به فرمایشات امام راحل اظهار داشت: ما وصی امام (ره) هستیم که باید بدان عمل کنیم.

وی با بیان اینکه برخی کارهایی را انجام می دهند که درست نیست، گفت: 12 میلیارد نخ سیگار مارلبورو را از شرکتی که متهم به صهیونسیت بودن است، می خرند و می خواهند اینجا به مردم بفروشند.

امام جمعه موقت تهران در پایان خطبه های اول نماز جمعه، آمرزش همگان را از خداوند درخواست کرد.

نظر شما