کارشناس محیط زیست در گفت و گو با برنا:

دکتر هاشمی با اختیارات کامل و به عنوان نماینده دولت وارد اهواز شد

۱۳۹۳/۱۱/۲۶ - ۱۴:۵۹:۳۹
کد خبر: ۲۶۲۷۰۱
دکتر هاشمی با اختیارات کامل و به عنوان نماینده دولت وارد اهواز شد
دکتر هاشمی به عنوان یک وزیر موثر در دولت با اختیارات کامل و به عنوان نماینده دولت وارد اهواز شد.

دکتر رضا ارجمندی کارشناس محیط زیست گفت: دکتر هاشمی به عنوان یک وزیر موثر در دولت با اختیارات کامل و به عنوان نماینده دولت وارد اهواز شد.

دکتر رضا ارجمندی کارشناس محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، گفت: آقای دکتر هاشمی به عنوان یک وزیر موثر در دولت با اختیارات کامل دولت و به عنوان نماینده ریس جمهور و دولت در اهواز حضور داشتند. سفر دکتر هاشمی برای پیدا کردن علت ریزگردها نبود بلکه علت حضورشان مبارزه با معلول و حمایت از کسانی بود که به علت حادثه صدمه دیده بودند، مثل کارهای درمانی و حفاظتی. ولی چون با اختیارات کامل دولت حضور پیدا کردند جلساتی با همه ی بخش ها داشتند تا به دلایل ریزگردها نیز پرداخته شود و اقدامات لازم انجام گیرد.

وی در رابطه با تأثیر مثبت حضور دکتر هاشمی در خوزستان بیان کرد: وقتی دکتر هاشمی با اختیارات کامل دولت رفتند مطمئناً هر زمان ابهامی به وجود می آمد و برای گرفتن تصمیات با خانم ابتکار و دولت، مشورت های لازم را انجام می دادند و با سازمان حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی ، وزارت نیرو و بخشهای مختلف دیگر هماهنگی های لازم را به عمل آورده اند. چرا که همه سازمانها در این مواقع دخیل هستند.

دکتر ارجمند با بیان اینکه حضور فیزیکی خانم ابتکار در خوزستان مشکلی را حل نمی کرد، گفت: اقدامات وسیعی باید صورت بگیرد و با یک رفتن و آمدن مشکلی در خوزستان حل نمی شود، مگر اینکه اقدامات مثبت در جهت حل مشکلات محیط زیست ادامه داشته باشد. رفتن به یک سفر مسائل را حل نمی کند . این مشکلات زائیده مشکلات چندین ساله و انباشته شده است که موجب بروز این اتفاق شد .

اگر بخواهیم منصف باشیم این مشکلات از زمان جنگ عراق علیه ایران شروع شد ؛ هورها خشک شدند، تالاب ها آسیب دیدند، آب ها را از بالا دست گرفتند و کمبود باران نیز بسیار موثر بود.

 وی گفت: محیط زیست ، آب و کشاورزی مسائلی نیستند که یکباره حل شوند و شرط موفقیت تصمیمات ادامه دار و مناسب است و ضعف ما در عدم تداوم برنامه ها است.

دکتر ارجمندی  درباره عملکرد دولت در مسأله ریزگردها گفت: مسأله ریزگردها نیاز به اقدام فوری داشت که با دستور ریس جمهوری و پیگیری هیات دولت و سپس دستور رهبری اقدامات مثبتی را شاهد بودیم . ولی ریزگردها را با اقدامات آنی نمی شود حل کرد. حرکت و عکس العمل فوری به افراد آسیب دیده و صدمه دیده کمک می کند که توقع مردم خوزستان نیز این اقدامات آنی را می طلبید.

این امر آغاز خوبیست چرا که همه مسئولین وحتی مردم به اهمیت این مسأله و اهمیت محیط زیست کاملا پی بردند ولی اثرات آن را ما باید در ادامه کار ببینیم . به عنوان مثال یکسال دیگر پایان برنامه پنجم را داریم و ما باید بفکر گنجاندن مسأله محیط زیست مخصوصاً ریزگردها در برنامه ششم باشیم . ما می بینیم که اکنون چهارمحال بختیاری نیز درگیر ریزگردها شده است و مطمئناً به تهران و دیگر شهرها نیز سرایت می کند . البته اگر توجه کافی مبذول نشود.

رضا ارجمندی با اشاره به تغییرات اقلیمی و تأثیرات آن در اتفاقات پیشرو گفت: باید قبول کنیم دوره خشکسالی و تغییرات اقلیمی رسیده است و آثارش را نشان داده است. بسیاری قبول نمی کردند اقلیم در حال تغییر است. باید با برنامه ریزی جلو رفت و از تصمیمات شتاب زده باید جلوگیری شود.

وی تاکید کرد:آرامش و مخصوصا مداومت در کارها بسیار اهمیت دارد. سرمایه گذاری ، برنامه ریزی ، مداومت و استفاده از کارشناسان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: به صورت قاطع عرض می کنم ما در کشور از لحاظ کارشناسان متخصص هیچ کمبودی نداریم و در رشته های مختلف کارشناسان زیادی تربیت شده اند.

این کارشناس محیط زیست در ادامه گفت: آقای روحانی وقتی به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شدند حتی در مسائل انتخاباتی نیز محیط زیست را در الویت قرار دادند. دریاچه ارومیه یکی از آنها بود دریاچه های هامون و کارون نیز همینطور، شورای عالی محیط زیست را فعال کردند، در این مدت دو جلسه شورای عالی محیط زیست تشکیل شده است. مطمئناٌ اقدامات موثر و مثبتی برای دولت و محیط زیست است و این یک شروع خوب برای دولت و محیط زیست محسوب می شود. ما امیدواریم این اقدامات ادامه داشته باشد تا تأثیرات و انعکاس مثبت این اقدامات را در آینده شاهد باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز