بیانیه شورای نگهبان به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد منتشر شد

۱۳۹۰/۰۴/۲۲ - ۱۲:۲۳:۵۴
کد خبر: ۶۲۸۹۵
بیانیه شورای نگهبان به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد منتشر شد
شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریك میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج)، سالروز تأسیس این نهاد را گرامی‌داشت.
به گزارش سرویس سیاسی برنا، شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریك میلاد با سعادت حضرت ولی عصر(عج)، سالروز تأسیس این نهاد را گرامی‌داشت.

به گزارش اداره كل روابط عمومی شورای نگهبان متن این بیانیه به شرح زیر می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

تاسیس شورای نگهبان، یكی از ثمرات انقلاب اسلامی است. با پیروزی این انقلاب الهی كه به تعبیر بنیانگذار ربانی آن، حضرت امام خمینی(ره)، انفجار نور بود، جمهوری اسلامی، به عنوان نظامی مبتنی بر توحید، الگوی نوینی را فراروی جهانیان قرار داد و توانست برتری خود را بر نظام‌های استكباری نشان داده و بشریت را به سوی سعادت و ارز‌ش‌های الهی رهنمون سازد.

تشكیل شورای نگهبان از امتیازات و ثمرات شجره طیبه انقلاب اسلامی است كه اسلامیت و جمهوریت این نظام الهی را تضمین می كند.

این نهاد مقدس، كه تاسیس آن ثمره مجاهدتها و رشادتهای علمای فرهیخته و اندیشمند ایران اسلامی در دوران معاصر است، اگر چه از منظر حراست از «قانون اساسی» دارای نمونه‌هایی در سایر نظام‌های حقوقی جهان است، اما به لحاظ حراست از تعالیم و احكام الهی، نهادی بی نظیر است كه آرزوی دیرینه مبارزان راه اسلام را تحقق بخشیده است.

به علاوه، این نهاد كارآمد و مؤثر، به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، به عنوان عماد دین و ملت، راه هرگونه نفوذ را برای نامحرمان و تفكرات التقاطی و ضد اسلامی به جمهوری اسلامی ایران، سد كرده است.

اعضای شورای نگهبان به درگاه خداوند متعال شكرگزارند كه توانسته‌اند طی بیش از سه دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با تفضلات الهی، توفیق پاسداری از شرع مبین اسلام و قانون اساسی و نظارت مستقل، مؤثر و كارآمد بر انتخابات را داشته‌ باشند.

تلاقی سالروز تاسیس این نهاد مقدس با سالروز میلاد با سعادت حضرت ولی الله الاعظم(عج) را گرامی می داریم و بار دیگر با آرمانهای حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب اسلامی میثاقی دوباره می‌بندیم و امیدواریم در سایه تأییدات حضرت ولی عصر(ارواحنا له الفداه) و رهنمودهای نایب برحقش مقام معظم رهبری(مدظله)، بیش از پیش بتوانیم نقش خطیر خویش را در دفاع از اسلام و قانون اساسی به احسن وجه ایفا كنیم.
نظر شما