امام جمعه موقت تهران:

تحولات کشور انگلیس تحقق وعده الهی است

۱۳۹۰/۰۵/۲۱ - ۱۹:۴۱:۳۲
کد خبر: ۷۰۱۲۵
تحولات  کشور انگلیس تحقق وعده الهی است
امام جمعه موقت تهران ناآرامی ها و بحرانی را كه این روزها دامنگیر انگلیس شده است، نتیجه مستقیم جنایات و سیاست های استعماری لندن دانست.

به گزارش سرویس سیاسی برنا حجت الاسلام كاظم صدیقی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران، به توصیف فضیلت ها و خصوصیات ماه مبارك رمضان پرداخت و این ماه را «شهرالله» و «شهرالاسلام»توصیف كرد كه در آن قرآن نازل شده است. 

حجت الاسلام کاظم صدیقی گفت:ماه رمضان را ماه دعوت از انسان به انس با خداوند و ماه خودسازی است، خداوند از انسان خواسته است كه در ماه رمضان شب و روز با او باشد.  روزه گرفتن پایگاه های شیطان در وجود انسان را تضعیف می كند.شهوت و غضب دو پایگاه شیطان در وجود انسان ها است كه روزه گرفتن به شكل واقعی آن، این دو پایگاه شیطانی در وجود انسان را تضعیف می كند. 

امام جمعه موقت تهران در قسمتی از خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، حوادث و تحولات جاری در انگلیس را نشانه ای از فروپاشی دنیای غرب دانست و گفت: هیچ كس فكر نمی كرد انگلیس كه خود زمانی پرچم دار استعمار و استكبار بود، روزی این چنین گرفتار شعله های خشم مردم خود شود. موج ناآرامی های اخیر در انگلیس نشانه ای از حقانیت وعده های الهی و همچنین نشان دهنده بصیرت امام راحل(ره) بوده و فرموده‌های آن بزرگوار امروز در حال تحقق یافتن است. هیچ عملی بدون عكس العمل باقی نمی ماند،ناآرامی های گسترده ای كه اخیرا گریبانگیر انگلیس شده است، عكس العمل و نتیجه چالش‌ها ومشكلاتی است كه انگلیسی ها در گذشته برای جهان ایجاد كرده‌اند و امروز آتش این چالش ها دامن خود انگلیسی ها را گرفته است.  استعمارگران توطئه می‌كردند و پول خرج می كردند كه كشورها را به هم بریزند و امروز نتیجه توطئه های آنان همین حوادثی است كه گریبانگرشان شده است.

حجت الاسلام صدیقی در بخشی دیگر از خطبه ها به قحطی شدید در سومالی اشاره کرد و گفت:میلیون ها انسان در این كشور با قحطی شدید مواجهند و خطر مرگ آنان را تهدید می كند. آمریكا بسیاری از ذخایر آفریقا را به غارت برده و امروز هم خبری از كمك رسانی این كشور به قحطی زدگان سومالی نیست.


وی همچنین در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر ایشان با مسوولان نظام ادامه داد:بیانات معظم له و تاكید ایشان بر ضرورت دیده شدن نقاط قوت و ضعف بسیار مهم است و در كنار پرداختن به نقاط قوت و ارزیابی، دیدن نقاط ضعف نیز ضرورت دارد و این كار می تواند به شناختن اولویت ها كمك كند. 

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به روز جهانی قدس گفت:مناسبت هایی نظیر روز جهانی قدس و 22 بهمن برای ملت ایران به یك فرهنگ تبدیل شده است و ملت ایران در این روزها همواره حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی و آرمان های انقلاب اعلام می كنند.  امروز مردم همانند چشم ها و دستان پرتوان نظام هستند و نظام جمهوری اسلامی هم روح مردم است و توطئه های دشمنان در جدایی این روح و جسم از یكدیگر كارساز نخواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز