رییس ستاد مرکزی دهه فجر خبرداد:

استقبال مردم از دهه فجر با ۱۲ هزار برنامه متنوع

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۴:۰۵:۰۰
کد خبر: ۸۱۲۰
استقبال مردم از دهه فجر  با ۱۲ هزار برنامه متنوع
محمد حسین زارع گفت: دشمنان امروز در صف‌های محکم و شفاف‌تر در مقابل نظام حضور دارند و حتی از بعضی نیروهای انقلابی هم در این تقابل استفاده شده است.
به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به سالروز فرار شاه تصریح کرد: شاید برای جوانان شاه یک انسان خودکامه و ظالم باشد اما برای افرادی که ایام پیش از انقلاب را درک کرده‌اند شاه مظهر سلب هویت و استقلال کشور است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) پیش آهنگ معرفی صراط مستقیم در عصر جاهلیت مدرن بود که با هدایت و رهبری انقلابی غایت‌گرا، اسلام‌گرا، آرمان‌گرا، مردم‌گرا و بی‌نظیر از حیث جهت و خاستگاه، بزرگترین تحول و تغییر قدرت در طول تاریخ ایران را با درهم شکستن زنجیره‌های استبداد و وابستگی و برچیدن اساس سلطنت و حکومت فردی موجب شد و با بنا نهادن حکومتی الهی و مردم برای استقرار ایمان و انجام اقدامی نوآورانه در مجموعه جهان اسلام باعث حضور اسلام و اندیشه سیاسی در عرصه سیاسی جهان شد.

رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: این اتفاقی است که به برکت حضور امام(ره) شکل گرفت و انقلابی همه جانبه در کشور اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: علی رغم گذشت 32 سال از انقلاب اسلامی دشمنانی که از ابتدای آن به اشکال مختلف در مقابل این انقلاب ایستادند امروز در صف‌های محکم ‌ و شفاف تر در مقابل نظام حضور دارند و حتی از بعضی نیروهای انقلابی هم در این تقابل استفاده شده است.

زارع اظهار داشت: انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف حاوی مفاهیم نو و تازه ای است که علی رغم 32 سال مقابله و تبلیغات پرحجم دشمنان برای جلوگیری از گسترش شعاع تاثیر آن همچنان معارف ارزشمندش برای جهانیان جذابیت داشته و به عنوان مشعلی فروزان روشنگر راه مقابله با ظلم، زیاده خواهی و دست اندازی به حقوق مظلومان و عاملی برای بیداری روزافزون مستضعفان و ستمدیدگان در اقصی نقاط جهان است.

وی قدرت و عزم یک ملت را برای رشد، پیشرفت و رسیدن به آرمان‌های خود به میزان توان ایستادگی در مقابل دشمنی ها، توطئه ها و انحراف ها دانست و خاطر نشان کرد: دهه فجر ایام ادای دین نیروهای انقلاب به نسل جوان است تا دستاوردهای انقلاب را برای آنان به گونه ای معرفی کنند که جوانان در راه پاسداری از آنان با اشتیاق وارد صحنه شوند.

رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور شد: ملت ایران ضمن سربلندی در آزمون ایستادگی، حضور در صحنه های مختلف دفاع از انقلاب، امام(ره) و رهبری و ارزش‌های اسلامی همه ساله با حضور حماسی و حیرت‌انگیز در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن علاوه بر نمایش پیوند خود با انقلاب اسلامی انرژی خدمت گزاری و کار را نیز برای مسوولین فراهم می کنند.

وی با بیان این مطلب که دهه فجر و حماسه آفرینی بی نظیر مردم در آن یکی از مهمترین مولفه های قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود، پاسداشت، دهه فجر را پاسداشت انقلاب و ارزش‌های آن دانست و تصریح کرد: چنانچه در هر دهه فجر اندیشه های امام(ره)، رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دستاوردهای به صورت شایسته تبیین و معرفی شود می‌توان به ادای دین نیروهای انقلاب و انتقال احساس مسوولیت به جوانان و نسل آینده برای پاسداری و حفاظت از میراث گرانبهای حضرت امام(ره) و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی امیدوار بود.

رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در ادامه با عنوان این خبر که اقشار مختلف با تدارک بیش از 12000 برنامه متنوع به استقبال فجر 89 می روند به تشریح کلیات برنامه های تدارک دیده شده برای دهه فجر سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره نمود:

- از ششم بهمن ماه حرم مطهر حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه آماده حضور گروه های مختلف مردمی است که مطابق با سنت همه ساله با نثال گل، یاد و خاطره امام(ره) را گرامی داشته و به استقبال دهه فجر می‌روند.

- لحظه تاریخی ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی در ساعت 9:33 دقیقه صبح روز دوازدهم بهمن ماه با اجرای 2400 برنامه ویژه سنین مختلف در 530 شهر کشور گرامی داشته می شود.

- گلباران زادگاه حضرت امام(ره) در شهر خمین، منزل ایشان در قم و همچنین مکان جلوس امام(ره) در کنار گلزار شهدای انقلاب اسلامی در بهشت زهرا همراه با انجام برنامه رژه موتورسواران در مراکز استانی و تعدادی از شهرستان های کشور به ویژه شهر تهران در مسیر حرکت حضرت امام(ره) از فرودگاه تا بهشت زهرا سلام الله علیها بخشی از برنامه های نمادین پیش بینی شده برای روز دوازدهم بهمن ماه است.

- در تهران نیز مراسم افتتاحیه دهه فجر سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) با حضور اقشار مختلف مردم و اجرای برنامه ‌ها و آیین‌های ویژه نخستین روز ایام الله دهه فجر همراه با گلباران مسیر حرکت امام(ره) از فرودگاه تا بهشت زهرا صورت می‌پذیرد.

- مدارس و مراکز آموزشی با اجرای همزمان برنامه«گلبانگ انقلاب» در سراسر کشور آغازگر برنامه‌های دهه فجر در بیش از یکصد هزار مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی هستند.

- در تقارن دومین روز از دهه فجر با سالروز رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و شهادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام مراکز استانی و تعدادی از شهرستان‌های کشور شاهد تجمع بزرگ و عزاداری حامیان ولایت توسط انجمن ها، هیات مذهبی و تشکل های دینی است.

- برگزاری مراسم «میهمانی لاله ها» با حضور اقشار مختلف به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران در 18000 گلزار شهدای سراسر کشور فضای سومین روز دهه فجر را با یاد و عطر شهیدان انقلاب اسلامی معطر می کند.

زارع با اشاره به برگزاری بیش از 30 جشنواره فرهنگی و هنری در سطح بین المللی، ملی و استانی و استقبال نزدیک به یکصد کشور برای حضور و یا ارایه آثار در جشنواره های مذکور کلیات برخی از برنامه های دهه فجر سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به این شرح عنوان نمود:

- برگزاری مجموعه نشست های مختلف فرهنگی، ادبی، مذهبی و سیاسی در قالب میزگردهای پرسش و پاسخ، همایش‌های علمی، محافل قرآنی و شعر و خاطره در حوزه انقلاب اسلامی.

- اجرای اولین اردوی سراسری«جهاد فجر» به استعداد 30000 نفر روز کار داوطلبانه جوانان طلبه و دانشجو و انجام فعالیت های فرهنگی، آموزشی و عمرانی در شهرستان ها و روستاهای کشور.

- حضور داوطلبانه بیش از هزار پزشک و مددکار در روستاها و مناطق محروم کشور و ارایه رایگان خدمات توانبخشی و پزشکی در مراکز مختلف درمانی.

- برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی و همچنین نمایشگاه های عکس کتاب، خط، نقاشی، آثار حجمی، کاریکاتور، پوستر و صنایع دستی در استان ها، شهرستان ها و برخی از مناطق روستایی.

- برگزاری مسابقات مختلف در تعداد قابل توجهی از مساجد، کارخنجات، پایگاه های بسیج و مدارس کشور.

- بهره برداری از تعداد قابل توجهی از پروژه های عمرانی، صنعتی، فرهنگی، درمانی و خدماتی و فنی در ایام الله دهه فجر.

- برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان(ویژه سنین 7 تا 16 سال)، جشنواره قرآنی جوان(ویژه سنین 17 تا 29 سال) و جشنواره قرآنی خانواده.

- پیش بینی شش برنامه ملی و متمرکز و 28 برنامه سراسری ویژه روستاییان و عشایر از جمله مسابقه سراسری علمی فرهنگی شهید مصطفی خمینی و مسابقه فرهنگی ندای شکوفایی.

- برگزاری مسابقه اینترنتی با محوریت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی برای گروه سنی کودکان و نوجوانان.

- پرواز 22000 بادبادک در استان های گرمسیر کشور

- برگزاری جشن بزرگ عشایر در مناطق عشایرنشین

- برگزاری همایش فجرآفرینان با هدف تجلیل و تکریم زندانیان و مبارزان سیاسی قبل از انقلاب در هفت استان کشور.

- برگزاری همایش تقدیر از دانش آموزان، دانشجویان و جوانان برتر المپیادها در پنج استان کشور همزمان با برگزاری سومین جشنواره نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی.

- گردهمایی بزرگ ایثارگران و خانواده های معظم شهدای دوران پیروزی انقلاب اسلامی در برخی از مراکز استانی.

- برپایی نمایشگاه دستاوردهای ادارات و سازمان های دولتی در تعدادی از استان های کشور

رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی همچنین ضمن توضیح پیرامون چگونگی توسعه برنامه های دهه فجر در استان ها و شهرستان ها و استقبال و مشارکت مردمی در برنامه های مذکور به برخی از برنامه های استانی نیز اشاره نمود:

- برگزاری کنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهید استان فارس

- برگزاری یادواره شهدای روحانی استان خوزستان

- برگزاری چهارمین جشنواره ملی شهر برفی در استان چهارمحال و بختیاری

- برگزاری همایش ایثارگران و تقدیر از دستگاه های اجرایی موفق در جذب فرزندان شاهد در استان گلستان

- جشن بزرگ کارگران در استان بوشهر و همچنین تجلیل از کارگران و گروه کار نمونه استان همدان

- برگزاری نمایشگاه توانمندسازی محرومان استان ایلام

- برپایی جشنواره روح الله و تقدیر از متولدین بیست و دوم بهمن ماه سال 1357 تا 1389 در استان مازندران

- برگزاری کنگره شعر ولایت با حضور شعرایی از 27 استان کشور در مجتمع بوعلی همدان

- برگزاری مسابقه قایق های موتوری ویژه ماهیگران و همچنین مسابقه شتردوانی در استان هرمزگان

رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به انجام مراسم«بانگ تکبیر» در ساعت 21 شامگاه 21 بهمن ماه به صورت همزمان و سراسری، از توسعه برنامه نورافشانی در تعدادی از شهرستان ها و برخی روستاهای کشور خبر داد و گفت: علاوه بر انجام نورافشانی در مراکز استان ها تعداد 400 نقطه در شهرستان ها و تعدادی از روستاها به نقاط مورد نظر برای نورافشانی شب بیست و دوم بهمن ماه افزوده می شود.

زارع ارتقای سطح کیفی مراسم، افزایش کمی حضور مردم در برنامه های دهه فجر و فراهم سازی تمهیدات لازم جهت برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم راهپیمایی یوم الله بیست و دوم بهمن ماه در سراسر کشور را با توجه به اهمیت مراسم مذکور از وظایف عمده ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی در سراسر کشور برای آماده سازی زمینه حضور هنرمندانه مردم دانست و عنوان داشت علاوه بر اجرای برنامه های متنوع در مسیرهای راهپیمایی سراسر کشور بیش از 50000 وجوان و جوان دانش آموز بسیجی با اجرای برنامه همسرایی در قالب گروه های سرود 1357 نفره ارمغان آور شادی و نشاط در کلیه مراکز استانی و تعدادی از شهرستان ها هستند.

رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به درخواست های مردمی مبنی بر اتخاذ رویکرد «پیوند با ولایت و انقلاب در سایه قرآن کریم» در یوم الله بیست و دوم بهمن ماه سال جاری، نصب 57 طاق نصرت قرآنی در مسیرهای راهپیمایی مراکز استانی کشور را از جمله اقدامات برگرفته از پیشنهادات مردمی برای افزایش جلوه های هنری مراسم و تقویت نمادهای اسلامی آن عنوان نمود.

وی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی در رابطه با چگونگی بازسازی حرم مطهر امام(ره) و آمادگی این مکان برای برنامه های دهه فجر از جمله برنامه روز دوازدهم بهمن ماه گفت: کار عمرانی حرم امام(ره) هنوز به اتمام نرسیده لذا سال گذشته که به لحاظ مسایل عمرانی مجبور شدیم مراسم را در محل جلوس حضرت امام(ره) برگزار کنیم با انتقاد مردم مواجه شدیم اما امسال حرم امام(ره) برای انجام مراسم به طور موقت آماده می شود.

زارع خاطر نشان کرد: حجم زیادی از برنامه ها سعی شده به تناسب ایام تدارک دیده شود که فقط ویژه امسال است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی اقامه نماز جمعه با توجه به تقارن آن با راهپیمایی 22 بهمن خاطر نشان کرد: در اکثر شهرستان های کشور با توجه به اینکه راهپیمایی ها به مصلاهای نماز جمعه ختم می شود، مراسم نماز جمعه برقرار است و سخنران مراسم روز 22 بهمن همان سخنران پیش از خطبه نماز جمعه خواهد بود.

رییس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی ادامه داد: در چند استانی که به دلیل ویژگی های خاص مسیر راهپیمایی به مصلای نماز جمعه ختم نمی شود، تصمیم بر آن است تا مراسم نیم ساعت زودتر به اتمام برسد که مردم بتوانند در نماز جمعه شرکت کنند.

زارع افزود: در تهران نیز با توجه به اینکه محل اقامه نماز جمعه در دانشگاه تهران و در مسیر راهپیمایی است، این مراسم با هماهنگی شورای سیاست گذاری نماز جمعه برگزار می شود.

نظر شما