عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

پیک‌های نوروزی نیاز به بازنگری دارند

۱۳۹۱/۱۲/۱۵ - ۱۹:۳۶:۰۷
کد خبر: ۱۱۵۴۱۱
پیک‌های نوروزی نیاز به بازنگری دارند
عبدالوحید فیاضی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: پیک های نوروزی دارای اشکالاتی است و نیاز به بازنگری دارند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا با بیان این مطلب افزود: ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، پیک‌های نوروزی را به عنوان یک عملکرد مطلوب آموزشی ارزیابی نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: پیک‌های نوروزی ضعف‌های بسیاری دارند و فاصله آن‌ها با نقطه هدف زیاد است.

فیاضی با بیان اینکه تکمیل پیک‌های نوروزی نیاز به همراهی خانواده‌ها دارند، افزود: در واقع این پیک‌ها به منزله تکلیفی درآمده که به دانش آموزان داده می‌شود. دانش آموز هم وقتی این تکلیف را می‌گیرد، آن را پیش از فرارسیدن تعطیلات یا در روز آخر به صورت حجمی و دفعتی تکمیل و آماده تحویل می‌کند، موضوعی که اصلا هدف طراحی پیک‌های نوروزی نبوده است.

وی ادامه داد: ما باید در این زمینه بیش از گذشته خانواده‌ها را درگیر کنیم. خانواده‌ها باید نقش بسزایی در این زمینه ایفا کنند. انجمن‌های اولیا و مربیان باید پیش از فرارسیدن نوروز خانواده‌ها را توجیه کنند تا خانواده‌ها فعالیت‌های بچه‌هاشان را رصد کنند. هدف ما این است که پیک‌های نوروزی هم تکلیف باشد و هم یادآوری.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: اخیرا رویکرد طراحی غیر متمرکز این پیک‌ها بر اساس نیازهای استانی و حتی شهرستانی طرح شده که قابل توجه است. در این شرایط مدیران و معلمان هر منطقه می‌توانند در تدوین و کنترل آن تاثیر بیشتری داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز