عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد؛

ضعف عملکرد وزارت آموزش و پرورش در جذب نیروهای کارآمد

۱۳۹۲/۰۳/۰۷ - ۱۴:۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۲۳۷۸۰
ضعف عملکرد وزارت آموزش و پرورش در جذب نیروهای کارآمد
موسوی نژاد گفت: این وزارتخانه در مجموعه مدیریتی خود در بخش کشوری و استانی به شایسته گزینی و شایسته سالاری توجه نکرده است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از خانه ملت، سیدمهدی موسوی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از وضعیت استخدام نیروها در مجموعه مدیریتی در بخش کشوری و استانی آموزش و پرورش، افزود: متاسفانه وزارت آموزش و پرورش در جذب نیروها در مجموعه مدیریتی کشوری و استانی به شایسته گزینی و شایسته سالاری توجه نکرده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وزارت آموزش وپرورش نیرو‌هایی را منصوب کرد که در حوزه‌های فکری و اجرایی ضعف داشتند، همچنین این وزارتخانه به عزل برخی افراد توانمند و اثربخش در بدنه این وزارتخانه روی آورد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: پرداخت نکردن سرانه خوابگاه‌ها و دانش‌آموزان خوابگاهی به ویژه در سطح مناطق محروم ، از دیگر مشکلاتی است که در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد.

وی، یادآور شد: به طور حتم پرداخت نکردن سرانه خوابگاه‌ها باعث می‌شود تا خوابگاه‌ها برای گذراندن هزینه خود از دانش‌آموزان پول دریافت کنند که همین مساله فشار زیادی را به این افراد وارد می‌کند.

موسوی‌نژاد، توانمند نبودن وزارت آموزش وپرورش در توزیع عادلانه امکانات آموزش و پرورش در همه مناطق به ویژه مناطق محروم را از دیگر معضلات آموزش و پرورش خواند و تاکید کرد: نبود وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسب در مدارس و نبود تجهیزات مناسب در آموزش وپرورش از موضوعاتی است که در کنار یکدیگر مشکلاتی را در حوزه آموزش و پرورش ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قرار است علت بروز این مشکلات در آموزش وپرورش از وزیر مربوطه پرسیده شود، گفت: در ابتدا قرار بود این موضوعات در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حاجی بابایی پرسیده شود اما به دلایل نامعلوم وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون حضور پیدا نکرد بنابراین قصد داریم در صحن علنی پاسخ این سوالات را با حضور وی، دریافت کنیم

نظر شما