مدیرکل تشکل‌های سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با برنا:

تشکل‌های دانشجویی به اشتغال‌زایی می‌پردازند

۱۳۹۲/۰۳/۲۵ - ۱۵:۲۶:۳۱
کد خبر: ۱۲۶۱۱۷
تشکل‌های دانشجویی به اشتغال‌زایی می‌پردازند
مجتبی اکبری درباره فعالیت‌های اخیر تشکل‌های دانشگاه آزاد گفت: تشکل‌های دانشجویی پا را فراتر از فعالیت‌های معمول گذاشته‌اند و به اشتغال‌زایی برای جوانان می‌پردازند.

مدیرکل تشکل‌های دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا توضیح داد: هیجان در قشر دانشجو زیاد است و یکی از وظایف تشکل‌های دانشجویی هدایت و کنترل هیجانات این قشر است. به همین منظور، در تمام فعالیت‌های تشکل‌ها سعی شده منشوری مناسب تعببیه شود تا دانشجو تکلیف خود را بداند. در این صورت در فعالیت‌های مختلف تشکل‌ها می‌توانند مستقل عمل کنند.

وی با ارائه آمار از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد، ابراز داشت: دانشگاه آزاد قریب به سه میلیون فارغ‌التحصیل دارد و تعداد زیادی کارمند. در حال حاضر تشکل‌ها سعی در ایجاد فضای اشتغال برای این فارغ‌التحصیلان دارند. حتی پیشنهاداتی مبنی بر استفاده از دانشجویان دانشگاه آزاد در ساختار خود این نهاد ارائه شده که امیدواریم عملی شود.

اکبری خاطرنشان کرد: من اعتقادی به ازدیاد تشکل‌های دانشجویی ندارم؛ چراکه می‌دانم اگر همین تشکل‌های فعلی درست عمل کنند احتیاج به افزایش کمی آن‌ها نیست. باید بدانیم مدیران کشور از تشکل‌های دانشجویی به‌وجود می‌آیند. ما با داشتن تشکل‌های فعال، مدیرانی موفق خواهیم داشت. اشتغال و مدیریت نیاز به تجربه کار دارد؛ اما هیچ نهادی حاضر به پرداخت این هزینه ابتدایی نیست.

وی افزود: با کمک به دانشجویان برای کسب تجربه، فضای اعتماد به نفس را به این قشر باز می‌گردانیم. متأسفانه اهمیت این موضوع چندان مشخص نشده. حتی در برنامه‌های نامزدها نیز ما کمتر شاهد پرداخت به این موضوع بوده‌ایم. با تمام این بیانات باید بگویم در زمینه ما خوب عمل نکردیم؛ به‌ویژه در دانشگاه آزاد که دانشجویان آن با سختی بیشتری عمل کرده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز