آغاز ثبت نام‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد از فردا

۱۳۹۲/۰۵/۰۴ - ۱۵:۳۹:۰۵
کد خبر: ۱۳۲۱۷۸
آغاز ثبت نام‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد از فردا
فرایند ثبت نام‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کاردانی و کارشناسی از صبح فردا شنبه آغاز می شود.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، سه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد از فردا به شرح ذیل آغاز می‌شود.

ثبت نام رشته های کاردانی پیوسته و ناپیوسته

فرایند نام نویسی بدون آزمون رشته های كاردانی پیوسته و ناپیوسته از فردا شنبه 5 مرداد در سامانه مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org آغاز می شود.

هر داوطلب با تهیه یك كارت اعتباری می تواند یك رشته محل را انتخاب و ثبت نام خود را انجام دهد.

ثبت نام اینترنتی پس از قطع شدن امكان اصلاح ندارد، اگر داوطلبی بخواهد رشته/محل خود را تغییر دهد، می تواند با تهیه مجدد كارت اعتباری نسبت به ثبت نام خود در رشته و محل جدید اقدام کند.

ثبت نام کنندگان می توانند از دوم شهریورماه برای ثبت نام به مراکز قبولی خود، مراجعه کنند.

ثبت نام كارشناسی پیوسته

فرایند ثبت نام بدون آزمون کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی از فردا شنبه 5 مرداد در سامانه مرکز آزمون به نشانی www.sanjesh.org آغاز می شود.

متقاضیان این مقطع می توانند با تهیه كارت اعتباری، 10 رشته/محل را با توجه به علاقه انتخاب کنند، داوطلبان باید انتخاب های خود را از یك مجموعه آموزشی و از یك نظام آموزشی انجام دهند، به عبارت دیگر 10 انتخاب داوطلبان باید از سیستم پاره وقت یا تمام وقت صورت گیرد و امكان انتخاب هم از تمام وقت و هم از پاره وقت وجود ندارد.

برای ثبت نام داوطلبان هیچ محدودیتی به لحاظ مدرك دیپلم متوسطه آنها وجود ندارد و هر داوطلب می تواند از هریك از مجموعه های آموزشی بر اساس علاقه انتخاب رشته و ثبت نام كند.

با توجه به اینكه پذیرش دانشجوی بدون آزمون بر اساس معدل دیپلم داوطلبان انجام می شود، در صورتی که دیپلم فرد با رشته انتخابی مغایرت داشته باشد با اعمال ضریبی معدل مذکور اصلاح خواهد شد تا امکان مقایسه معدل داوطلبان وجود داشته باشد.

نتایج پذیرفته شدگان این مقطع اواسط شهریور ماه اعلام خواهد شد.

ثبت نام كارشناسی ناپیوسته

نام نویسی از متقاضیان پذیرش بدون آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد از فردا شنبه 5 مرداد در سامانه www.azmoon.org شروع می شود.

هر داوطلب می تواند یك رشته و حداكثر تا ده واحد دانشگاهی را انتخاب کند و هیچ محدودیتی در انتخاب رشته وجود نداشته و نیازی به رعایت تجانس بین مدرك كاردانی و انتخاب رشته كارشناسی این دسته از متقاضیان وجود ندارد.

در صورتیكه میزان تقاضای برخی رشته و محل ها از ظرفیت پذیرش آنها فراتر باشد پذیرش دانشجو با اولویت معدل فوق دیپلم و رعایت شرط هم نامی و یا تجانس مدرك فوق دیپلم با رشته كارشناسی مورد تقاضا صورت خواهد گرفت.

نتایج پذیرفته شدگان این مقطع اواسط شهریورماه اعلام خواهد شد.

نظر شما