رئیس سازمان آموزش‌و‌پرورش استثنایی كشور:

فعالیت‌های دینی و قرآنی، سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش‌و‌پرورش استثنایی است

۱۳۹۲/۰۷/۱۵ - ۱۴:۱۱:۵۵
کد خبر: ۱۴۳۴۴۶
فعالیت‌های دینی و قرآنی، سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش‌و‌پرورش استثنایی است
نامدار عبدالهیان گفت : مدارس استثنایی كشور در سال تحصیلی 93 -92 با اجرای گسترده ترطرح ها و برنامه های حوزه ی پرورشی ،هنری ، ادبی و اجتماعی بیشتر خودنمایی می كنند.

به گزارش  سرویس اجتماعی برنا به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، نامدار عبدالهیان فعالیت های پرورشی این حوزه را شامل فعالیت های قرآنی در دو مقوله ی آموزش فرهنگیان و دانش آموزان عنوان كرد.

وی گفت: امسال برای نخستین بار طرح تربیت مدرسان قرآنی در سراسر كشور اجرا شد و طی آن پنجاه فرهنگی شامل زن و مرد آموزش های لازم را در زمینه ی چگونگی آموزش كودكان استثنایی فرا گرفتند .عبدالهیان ادامه داد: تهیه ی نرم افزارها در حوزه ی نماز و قرآن،كار آموزش قرآن را برای معلمان،مربیان و دانش آموزان با نیازهای ویژه آسان می كند.

دعوت از فرهنگیان برای شركت در طرح ملی نور و حفظ سوره های قرآن با حضورتعداد زیادی از داوطلبان همراه بوده است.

عبدالهیان افزود:امسال چهارمین مرحله از طرح "سودای بندگی" شامل آموزش عملی وضو و نماز به دانش آموزان دارای نیازهای ویژه اجرا می شود و بعد از آموزش های لازم ،گواهینامه ی سلامت وضو و نماز نیز برای این دانش آموزان صادر خواهد شد. وی ادامه داد: امسال 15 هزار دانش آموز در طرح سودای بندگی ،آموزش های اولیه در این زمینه را فرا خواهند گرفت.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خاطر نشان كرد:هشتمین دوره مسابقات فرهنگی قرآن ،نهج البلاغه،احكام،اذان،صحیفه ی سجادیه و مداحی امسال درسراسر كشور برگزار خواهد شد.

عبدالهیان همچنین از اجرای سومین مرحله طرح "درمسیر شكوفایی" ویژه ی دانش آموزان دختر پایه پنجم و ششم ابتدایی و پسر متوسطه ی اول خبر داد و گفت:اجرای این طرح،اهمیت مرجعیت شناسی را برای دانش آموزان به سن تكلیف رسیده هر چه بیشتر مشخص می كند.

وی افزود:آذرماه امسال همزمان با سایرآموزشگاه های عادی كشور،برنامه ی جشن عبادت دانش آموزان با نیازهای ویژه با عنوان "گل واژه های نماز"با همكاری معاونت پرورشی اداره كل آموزش و پرورش استان ها برگزار خواهد شد.

با توجه به نقش مهم قرآن و آموزش آن در تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه ، حدود 100 آموزشگاه قرآنی با نظارت آموزش و پرورش استثنایی مشغول ترویج فعالیت های قرآنی هستند.

وی افزود: دستورالعمل برنامه ی صبحگاهی ویژه ی مدارس استثنایی ،سال گذشته تهیه و به استان ها ابلاغ شد و امسال نیز با نگاهی جدید و اولویت بندی مباحث و مسائل مذهبی گام های بلندی برای ترویج مسائل تربیتی خصوصا قرآن و احكام دینی برداشته خواهد شد.

عبدالهیان ادامه داد:به منظور ترویج صحیح مقوله ی هنر در آموزشگاه های استثنایی كشور، محتوای درس هنر برای پایه های چهارم،پنجم و ششم ابتدایی براساس نظام جدید آموزشی پیش بینی شده و در همین راستا مسابقات هنری در چهار رشته ی هنرهای آوایی،نمایشی و هنرهای دستی و تجسمی در سراسر كشور برگزار خواهد شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: محور عمده ی این فعالیت ها مطابق با عنوان سال حماسه سیاسی،حماسه اقتصادی و پیرامون پرسش مهر ریاست جمهوری خواهد بود.

در حوزه ی ادبی نیز در دو رشته ی شعر و داستان كوتاه ، در پاسخ به پرسش ریاست جمهوری ،فعالیت های مربوطه انجام خواهد شد.

عبدالهیان به اهمیت تمرین مسئولیت پذیری در جمع دانش آموزان با نیازهای ویژه اشاره كرد و گفت:شانزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در حیطه ی فعالیت های اجتماعی براساس سیاست های راهبردی معاونت پرورشی و با عنایت به نیازهای ویژه ی این دانش آموزان ،آبان ماه امسال برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان كرد: در شوراهای دانش آموزی 32 استان فعالیت خواهند داشت كه با برگزاری انتخابات شوراها ابتدا اعضاء و رئیس شورا در مدارس انتخاب و سپس از بین مدارس استان 7 نفر به عنوان مشاوران جوان رئیس اداره ی آموزش و پرورش استثنایی انتخاب می شوند.

وی بیان كرد: اسفند ماه امسال 32 رئیس مجمع دانش آموزی استان ها در تهران گرد هم می آیند و طی رای گیری یك نفر را به عنوان رئیس مجلس دانش آموزان استثنایی كشور انتخاب می كنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی كشور یادآور شد با توجه به اهمیت ارتباط با حوزه های علمیه ، امسال به 2 مقوله به روز كردن احكام شرعی خاص دانش آموزان و انعكاس آن به مدارس توجه ویژه شده است ودر همین زمینه كتابی با عنوان احكام شرعی كودكان استثنایی تالیف و توزیع شده است.

وی در پایان یادآور شد:مركز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی و احكام مربیان،معلمان و دانش آموزان با نیازهای ویژه زیر نظر دفتر تبلیغات حوزه ی علمیه ی قم ، با حضور كارشناسان آگاه به مسائل دینی آماده پاسخگویی به ابهامات وسئوال ها در این زمینه هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز