معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش:

کلاس‌های درس پیش‌ساخته جایگزین مدارس کپری می‌شود

۱۳۹۲/۰۷/۱۵ - ۱۸:۵۶:۳۲
کد خبر: ۱۴۳۵۵۵
کلاس‌های درس پیش‌ساخته جایگزین مدارس کپری می‌شود
رییسی از جایگزینی کلاس‌های درس پیش‌ساخته به جای مدارس کپری موجود خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مرتضی رئیسی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه بیشترین کلاس‌های کپری در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان قرار دارد، گفت: هم اینک در کل کشور 500 هزار کلاس درس وجود دارد که در مقایسه با این کلاس‌ها، تعداد کلاس‌های کپری بسیار کم است اما وجود آنها را نمی‌توان انکار کرد.

وی افزود: در حال حاضر در یکی از شهرستان‌های جنوب کرمان 4 کلاس درس کپری دارد که البته در فاصله 800 متری این کلاس‌ها یک مدرسه وجود دارد اما دانش‌آموزان به‌دلیل مسائل قومیتی به این مدرسه مراجعه نمی‌کنند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در توضیح علل ایجاد کلاس های کپری افزود: خشکسالی و برخی مسائل قومی و قبیله‌ای موجب به وجود آمدن جمعیت کپرنشین و ایجاد کلاس‌های درس کپری می‌شود.

رئیسی عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته طی سال‌های 89-86 برای جمع آوری کلاس‌های کپری این کار با صرف اعتبارات سنگین انجام شد و کلاس‌های پیش ساخته و ثابت جایگزین کلاس‌های درس کپری شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز برای حذف کلاس‌های کپری در استان سیستان و بلوچستان تلاش‌های زیادی صورت گرفت و 1000 کلاس درس پیش‌ساخته و ثابت به این منطقه ارسال شد اما به‌دلیل جابه‌جایی جمعیت به طور مجدد کلاس‌های درس کپری در این منطقه ایجاد شد.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز