چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود؛

هشتمین همایش دوسالانه اقتصاد اسلامی

۱۳۹۳/۰۲/۱۵ - ۱۵:۰۵:۵۲
کد خبر: ۱۸۵۲۷۸
هشتمین همایش دوسالانه اقتصاد اسلامی با عنوان اخلاق اسلامی و اقتصاد ایران چهارشنبه هفته جاری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.

به گزارش سرویس آموزش خبرگزاری برنا، در این گردهمایی ها هر دو سال یک بار پژوهشگران از دانشگاه ها حوزه های علمیه و مراکز پژوهشی کشور شرکت کرده و از ابعاد مختلف نظری، توسعه ای و کاربردی درباره مشکلات مبتلا به جامعه در ارتباط با اقتصاد اسلامی و به منظور یافتن راه های برون رفت از آن به بحث و تبادل نظر می پردازند.
در محورهای هشتمین همایش شامل موارد ذیل، علاوه بر تاکید بر مفاهیم و تعاریف پایه ای نقش ابعاد مختلف اخلاق در اقتصاد اسلامی و اقتصاد ایران نیز مدنظر قرار گرفته است.
محورهای همایش:
1- پایه های اخلاق در اقتصاد اسلامی
2- پیشینه اخلاق در اقتصاد اسلامی
3- اخلاق در اقتصاد اسلامی و عملکرد دولت‌های ج.ا ایران
4- اخلاق در بازار اسلامی و بازارهای ج.ا ایران
5- اخلاق و توسعه از دیدگاه اسلامی و عملکرد اقتصاد ایران
6- اخلاق تولید و مصرف در اقتصاد اسلامی و اقتصاد ایران
7- اخلاق اقتصادی اسلامی و نظام‌های ارزشی دیگر در ج.ا ایران
8- اخلاق در اقتصاد اسلامی و اقتصاد غیر رسمی در ج.ا ایران

در دوره زمانی فراخوان همایش 180 مقاله و چکیده مقاله به دبیرخانه دوسالانه واصل گردید که پس از داوری و تایید کمیته علمی همایش 95 چکیده مقاله و حدود 35 مقاله تایید شده و به دلیل محدود بودن زمان، برخی از مقالات منتخب برای ارائه در همایش (حدود 10 مقاله) تعیین گردید کتاب مجموعه مقالات همایش متعاقباً انتشار می یابد و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.
این همایش توسط پژوهشکده اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس، انجمن اقتصاد اسلامی ایران و با همکاری 24 مرکز دانشگاهی و علمی کشور برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز