رییس فراکسیون حمایت از نوآوران، نخبگان و مخترعان مجلس؛

تعامل مجلس با معاونت علمی و فناوری و ریاست جمهوری باید افزایش یابد

۱۳۹۳/۰۳/۲۷ - ۱۴:۳۴:۱۱
کد خبر: ۱۹۶۱۱۴
تعامل مجلس با معاونت علمی و فناوری و ریاست جمهوری باید افزایش یابد
لاله افتخاری گفت: در این جلسه بر هدفمندکردن پژوهش‌ها و تلاش برای رفع موانع صنعت و دانشگاها مورد تاکید قرار گرفت.

رییس فراکسیون حمایت از نوآوران، نخبگان و مخترعان مجلس، با یادآوری جلسه این فراکسیون با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، گفت: در این جلسه بر هدفمندکردن پژوهش‌ها و تلاش برای رفع موانع صنعت و دانشگاها مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش سرویس آموزش جوان خبرگزاری برنا، لاله افتخاری درباره جزییات جلسه روز گذشته (26 خرداد) فراکسیون نخبگان با ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، افزود: این جلسه کاربردی و تخصصی در جهت تلاش برای حمایت از نوآوران، نخبگان و مخترعان تشکیل شد.

نماینده مردم تهران،‌ ری، ‌شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: با توجه به اینکه در آینده‌ای نه چندان دور بحث و بررسی بودجه و برنامه ششم توسعه مطرح خواهد شد بنابراین در جلسه مذکور قرار شد تعامل مجلس با معاونت در این راستا افزایش یابد.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه تلاش برای رابطه بهتر صنعت و دانشگاه و رفع موانع در این میان از موضوعات مورد تاکید اعضای فراکسیون و معاون علمی و فناوری رییس جمهور قرار گرفت، تصریح کرد: ضرورت استفاده از انرژی خورشیدی و برنامه‌ریزی برای خودروهای الکترونیکی از دیگر بحث‌های مطرح شده در جلسه مذکور بود.

افتخاری با بیان اینکه رفع مشکل قوانین که مانع از تجاری‌سازی علم است از خواسته‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهور بود،‌ تاکید کرد: حمایت بیمه‌ای برای پژوهشگران، ضرورت هدفمندکردن پژوهش‌ها و توجه به ظرفیت‌های مخترعان در جامعه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس فراکسیون حمایت از نوآوران، نخبگان و مخترعان مجلس،با یادآوری اینکه موضوع مطالبات صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در جلسه مذکور مطرح شد، گفت: در نهایت قرار شد جهت به نتیجه رسیدن بحث‌ها، ‌چنین جلساتی با فاصله کمتر و به صورت مداوم برگزار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز