مدیرگروه علوم ومهندسی صنایع غذایی واحد علوم و تحقیقات؛

رشته بسته‌بندی صنایع غذایی برای اولین بار در دنیا در واحد علوم و تحقیقات راه اندازی می شود

۱۳۹۳/۰۴/۲۲ - ۱۷:۴۲:۵۵
کد خبر: ۲۰۳۲۳۸
رشته بسته‌بندی صنایع غذایی برای اولین بار در دنیا در واحد علوم و تحقیقات راه اندازی می شود
6 طرح پژوهشی برون و درون دانشگاهی توسط گروه صنایع غذایی واحد علوم و تحقیقات اجرا خواهد شد.

گروه مهندسی علوم صنایع غذایی واحد علوم و تحقیقات در صدد راه اندازی چهار رشته میان رشته ای بسته بندی، کنترل کیفی، بهداشت و ایمنی در صنایع غذایی و کارآفرینی صنایع غذایی در مقطع کارشناسی ارشد است.

به گزارش خبرنگار سروویس آموزش خبرگزاری برنا، دکتر مریم میزانی مدیرگروه علوم صنایع غذایی این واحد از راه اندازی رشته بسته بندی صنایع غذایی برای اولین بار در جهان توسط این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: برای افزایش وارتقاء سطح کیفی بسته بندی محصولات غذایی، بهتر است از متخصصان و کارشناسان تحصیلکرده در رشته بسته بندی صنایع غذایی استفاده شود.

وی افزود: بر همین اساس، سرفصل واحدهای درسی این رشته در گروه علوم وصنایع غذایی تدوین شده و در صدد راه اندازی این رشته درمقطع کارشناسی ارشد در واحد علوم و تحقیقات هستیم.

وی تاکید کرد: در گروه مهندسی علوم صنایع غذایی تاکنون 6 طرح پژوهشی برون و درون دانشگاهی به اتمام رسیده است که یکی از آنها در سطح کشوری به عنوان طرح پژوهشی نمونه معرفی شده است.

دکتر میزانی گفت: در گروه علوم وصنایع غذایی باتوجه به ارتباط تنگاتنگ اساتید و اعضای هیات علمی با بخش صنعت در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی، اطلاعات علمی دانشجویان این رشته تنها به تئوری صرف محدود نشده و به صورت تجربی نیز با زوایای مختلف رشته خود آشنا می شوند و فارغ التحصیلان این رشته دارای توانمندی های علمی و کاربردی برای جامعه و صنعت کشور محسوب می شوند.

وی ادامه داد: یکی از اهداف گروه مهندسی علوم صنایع غذایی هدایت رساله ها و پایان نامه های دانشجویی به سمت کاربردی کردن آنها است تا علاوه بر رفع مشکلات صنعت غذایی کشور در بحث درآمدزایی نیز موثر باشند.

وی به رساله کاربردی دکتری با عنوان "کاهش ضایعات چغندر قند طی نگه داری با استفاده از پوشش های پلیمری حاوی مواد تغییر فاز دهنده" که برای اولین بار در جهان صورت می گیرد، اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه امروزه با مشکل ضایعات محصولات کشاورزی در انبارها روبرو هستیم، نگهداری بهتر فراورده های کشاورزی تا زمان بهره برداری در کارخانه ها حائز اهمیت است، که در این رساله طرحی برای تولید نوعی پوشش یا بسته بندی مواد غذایی در انبار ها و مزارع کشور برای اولین بار در دنیا ارائه خواهد شد.

وی در خصوص ضرورت راه اندازی رشته بسته بندی محصولات غذایی در مقطع کارشناسی ارشد، گفت: امروز از بسته بندی به عنوان یک صنعت تکمیلی یاد می شود و استفاده از مواد پلیمری در بسته بندی باعث ارتقاء و توجه ویژه ای به این صنعت شده است.

نظر شما