پنج محقق برتر ایرانی در رشته مهندسی معرفی شدند

۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۳:۰۷:۱۴
کد خبر: ۲۲۵۵۴۷
پنج محقق برتر ایرانی در رشته مهندسی معرفی شدند
رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: پنج پژوهشگر برتر ایرانی در رشته مهندسی در این رتبه بندی حضور دارند.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با اشاره به رتبه نوزدهم ایران در رشته های مهندسی در پایگاه اطلاعاتی استنادی اسکوپوس گفت: پنج پژوهشگر برتر ایرانی در رشته مهندسی در این رتبه بندی حضور دارند.

به گزارش سرویس آموزش جوان خبرگزاری برنا، دکتر جعفر مهراد با اعلام این خبر افزود: پنج پژوهشگر برتر رشته مهندسی داود دومیری گنجی، استاد گروه مهندسی مکانیک از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، مهدی دهقان، استاد ریاضیات کاربردی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مسعود سلیمانی، استاد دانشگاه تربیت مدرس، محمد علی شکرگزار، استاد بانک سلولی ایران و ریاض خراط، استاد دانشگاه صنعتی نفترا شامل می شود.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری افزود: اسکوپوس بزرگترین پایگاه اطلاعاتی استنادی است که مجلات علمی، کتاب ها و مجموعه مقالات کنفرانس ها را تحت پوشش دارد. در حال حاضر این نظام استنادی 53 میلیون رکورد از پنج هزار ناشر را که در کشورهای مختلف جهان فعالیت دارند ثبت و نمایه سازی می کند.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری افزود: رشته مهندسی از رشته هایی است که به شدت مورد نیاز صنایع کشور است. این رشته در دانشگاه های بزرگ کشور تدریس می شود. در رشته های گوناگون این حوزه تحقیقات مختلف انجام می گیرد و از نتایج حاصله مقالات متعددی در نشریات بین المللی منتشر می شود.

وی افزود: تعداد مدارکی که از دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی و انجمن های علمی ایران تاکنون در رشته مهندسی در پایگاه استنادی اسکوپوس ثبت و نمایه سازی شده ، 13624 مقاله است و بر این اساس رتبه ایران از نظر تولید علم در رشته مهندسی در پایگاه استنادی اسکوپوس 19 است.

وی ادامه داد: در بین کشور های اسلامی که در تولید علم رشته مهندسی در اسکوپوس حضور دارند بعد از ایران و ترکیه به ترتیب (دارای رتبه های 19 و 24 ) می توان از کشور مصر نام برد که با 3761 مدرک رتبه 40 تولید علم جهان را به خود اختصاص داده است.

دکترمهراد عنوان کرد: از مجموع 13624 مدرک در رشته مهندسی در ایران، 6823 مورد مربوط به مقالات کنفرانس ها و 6434 مورد مربوط به مقالات نشریات علمی است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز