عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

دولت تکلیف مربیان پیش‌دبستانی را مشخص کند

۱۳۹۳/۰۷/۰۸ - ۱۹:۲۸:۴۶
کد خبر: ۲۲۵۷۸۱
دولت تکلیف مربیان پیش‌دبستانی را مشخص کند
در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش در یک بخش با تورم نیرو و در بخش دیگر با کمبود نیرو مواجه بوده که این نتیجه بی‌برنامگی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با تاکید بر ضرورت اجرای قانون مصوب مجلس درباره تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی٬ گفت: در حال حاضر وزارت آموزش و پرورش در یک بخش با تورم نیرو و در بخش دیگر با کمبود نیرو مواجه بوده که این نتیجه بی‌برنامگی است.

عباس مقتدایی خوراسگانی با انتقاد از اجرایی نشدن قانون مصوب مجلس در خصوص تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی و خرید خدمتی٬ گفت: دولت مکلف به اجرای طرح الحاق دو تبصره به ماده ۱۷ در خصوص تعیین تکلیف مربیان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی تا پیش از موعد مندرج در قانون است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: مربیان پیش‌دبستانی در طول سال‌های گذشته با توجه به برخی از اقدامات وزرای مربوطه و وزارت آموزش وپرورش دچار سردرگمی و بی‌توجهی شده و مورد بی‌مهری قرار گرفتند.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه مربیان پیش دبستانی و همچنین نیروهای شرکتی کسانی هستند که از بی‌برنامگی‌های وزارت آموزش و پرورش متضرر شدند٬ افزود: استدلال من این است که امروز آموزش وپرورش در یک بخش با تورم نیرو و در بخش دیگر با کمبود نیرو مواجه است.



وزارت آموزش وپرورش ساماندهی نیرو نداشته است

وی ادامه داد: تورم و کمبود نیرو در بخش‌های مختلف وزارت آموزش وپرورش بیانگر این واقعیت است که این وزارت‌خانه در طول سال‌های گذشته نتوانسته برنامه‌ای دقیق برای ساماندهی نیروهای خود ترسیم و عملیاتی کند.

مقتدایی با تاکید بر اینکه معتقدیم باید دولت نسبت به موضوع بیکار شدن کسانی که در گذشته مشغول فعالیت بودند واکنش نشان دهد٬ تصریح کرد: اینکه هر روز عده‌ای مقابل مجلس٬ وزارت آموزش و پرورش یا نهاد ریاست جمهوری تجمع کنند و این‌گونه ابراز کنند که کسی به حرف آن‌ها اعتنا نمی‌کند شایسته دولت تدبیر و امید نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ افزود: ما در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تلاش کردیم تا مشکل مربیان پیش دبستانی را در دولت دهم با تصویب طرح الحاق دو تبصره به ماده ۱۷حل کنیم و تا حدودی نیز مقدمات کار را فراهم کردیم ولی متاسفانه وزارت آموزش وپرورش به قانون عمل نکرد.

مقتدایی با بیان اینکه امروز گلایه ما از دولت این است که چرا باید قانون مصوب مجلس اجرا نشود٬ گفت: البته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است باید به دولت کمک کنیم تا موانع برطرف شود.

وی ادامه داد: کمیسیون آموزش مجلس همچنین معتقد است باید صدای ملت به نفع شایسته از سوی دولت و مسئولان دولتی و وزیر آموزش و پرورش شنیده شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با یادآوری نزدیک شدن به زمان اتمام مهلت برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی٬ گفت: به نظر می‌رسد دولت همه فرصت‌ها برای اجرای مصوبه مجلس در خصوص طرح الحاق دو تبصره به ماده ۱۷را از دست داد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قانون از سوی دولت٬ افزود: اینکه دولت در حال حاضر از نداشتن ردیف استخدامی سخن می‌گوید موضوعی نیست که همین امروز حادث شده باشد، در طول دو سال گذشته دولت این سخن را مطرح نمی‌کرد امروز که زمان دو سال قانونی مندرج در طرح الحاق دو تبصره ماده ۱۷ به پایان رسیده این بحث مطرح می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد: وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر با تراکم نیرو از یک سو و کمبود نیرو از سوی دیگر دست و پنجه نرم می‌کند که این موضوع نتیجه نبود برنامه‌ریزی دراز مدت در این وزارت‌خانه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز