آغاز به کار جشنواره دبستان آبی در ۷۷۰ مدرسه استان بوشهر

۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۶:۳۷:۳۷
کد خبر: ۲۵۵۵۲۶
آغاز به کار جشنواره دبستان آبی در ۷۷۰ مدرسه استان بوشهر
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: جشنواره دبستان آبی در 770 مدرسه شهری و روستایی با مشارکت 100 هزار دانش آموز در این استان آغاز شد.

به گزارش گروه آموزش جوان برنا،‌ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در آیین افتتاحیه جشنواره آبی در دبستان دخترانه مصلحیان بوشهر، گفت: این جشنواره برای بهینه سازی و ترویج شیوه های صرفه جویی در مصرف آب با همکاری شرکت های آب و فاضلاب شهری، روستایی و آموزش و پرورش استان بوشهر در مدارس ابتدایی به اجرا درآمد.
 
کیقباد یاکیده اضافه کرد: با توجه به اینکه بوشهر ازاستان های خشک و کم آب کشور است و منابع آبی خود را از استان های همجوار تامین می کند و در صورت بروز هرگونه بحران مشکلات عدیده ای در آبرسانی ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف آب ضروری است، ادامه داد: با آموزش اصولی دانش آموزان در مقاطع ابتدایی می توانیم نقش به سزایی در توسعه فرهنگ مصرف بهینه آب داشته باشیم.

یاکیده تأکید کرد: با توجه به کاهش بارندگی و ادامه خشکسالی های پی در پی تابستان، کم آبی را پیش رو داریم که تنها با صرفه جویی آب می توان این بحران را پشت سر گذاشت.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: جشنواره دبستان آبی در همه مدارس شهری و روستایی استان بوشهر در پایه های اول تا ششم ابتدایی اجرا شده است و هدف از برگزاری این جشنواره شکوفایی خلاقیت ها و نوآوری های دانش آموزان برای کاهش مصرف آب، تقویت مهارت های زندگی و بهینه مصرف کردن آب است.

یاکیده گفت: برگزاری مسابقات نقاشی، داستان نویسی و پویانمایی از جمله محورهای جشنواره دبستان آبی با رویکرد کاهش مصرف آب آشامیدنی است.

وی یادآور شد: اختتامیه جشنواره دبستان آبی در نیمه دوم فروردین سال 94 است و آثاری که به دبیرخانه جشنواره ارسال می شوند، مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرند و به آثار برتر جوایز نفیسی اهدا می شود.

گفتنی ست؛ در آیین افتتاحیه این جشنواره از لوح فشرده دبستان آبی رونمایی شد.

نظر شما