در گفت‌وگو با برنا اعلام شد

اولویت ساخت سالن‌های ورزشی با مدارس دخترانه است

۱۳۹۰/۰۸/۱۲ - ۱۳:۰۴:۰۰
کد خبر: ۸۵۱۸۵
اولویت ساخت سالن‌های ورزشی با مدارس دخترانه است
رییس سازمان نوسازی مدارس گفت: در مدارس دخترانه‌ای که جدیدأ ساخته می‌شود، حیاط مدرسه به صورت مرکزی ساخته شده و به فضای آموزشی منتقل می‌شود.

مرتضی رییسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره طرح محرم‌سازی مدارس اظهار داشت: با توجه به سیاست وزارت آموزش‌و‌پرورش در بحث محرم‌سازی مدارس، مقرر شد مدارس دخترانه‌ای که جدیدأ ساخته می‌شوند و زمین به اندازه لازم دارند، حیاط مدرسه به صورت مرکزی ساخته و به فضای آموزشی منتقل شود.
 
وی ادامه داد: در واقع حیاط مدرسه به عنوان کلاس درس تربیت‌بدنی و پرورشی در مرکز مدرسه قرار می گیرد.

رییس سازمان نوسازی مدارس با تأکید بر ساخت سالن های ورزشی در داخل یا کنار مدارس تصریح کرد: در راستای این طرح تا سه سال آینده چهار هزار سالن ورزشی در کشور ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه ساختن سالن‌های ورزشی در راستای محرم‌سازی مدارس است، گفت: اولویت ساخت سالن های ورزشی با مدارس دخترانه به‌خصوص مقاطع راهنمایی و دبیرستان خواهد بود.
 
رییسی با بیان اینکه در 22ماه گذشته عملیات اجرایی بیش از یک هزار و 200سالن ورزشی شروع شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون 333سالن ورزشی تحویل داده شده و تحویل 921 سالن در دست اجرا است.

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ساخت مدارس به صورت حیاط مرکزی در برخی استان‌ها به خصوص استان‌های جنوبی کشور که از نظر زمین مشکل ندارند، شروع شده است.

نظر شما