برنا گزارش می‌دهد

مطالبات دانشجویان دانشگاه آزاد از فرهاد دانشجو/به تغییرات مثبت امیدواریم

۱۳۹۰/۱۱/۱۰ - ۱۷:۵۹:۱۲
کد خبر: ۹۴۲۷۴
مطالبات دانشجویان دانشگاه آزاد از فرهاد دانشجو/به تغییرات مثبت امیدواریم
صدای دانشجویان دانشگاه آزاد تا به امروز به جایی نمی‌رسید، اما با روی کار آمدن ریاست جدید این دانشگاه،دانشجویان این دانشگاه بیشتر از همیشه به ایجاد تغییرات مثبت امیدوارند.
سرویس دانشگاه برنا/ نمی‌شود انکار کرد که دانشگاه آزاد اسلامی، در حال حاضر یکی از قطب‌های اصلی علمی-آموزشی کشور است. حدود 38 درصد از کل دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند، بنابراین به طور طبیعی فارغ التحصیلان این دانشگاه نیز در آینده سهم زیادی از بازار کار را به خود اختصاص می‌دهند و همین مسئله لزوم توجه به خط مشی و نقاط ضعف و قوت این دانشگاه را افزایش می‌دهد.

این روزها با تغییر مدیریت این دانشگاه دانشجویان آن که تا به امروز با مشکلات زیادی روبرو بودند، بیشتر از همیشه به ایجاد تغییرات مثبت در این دانشگاه امیدوار هستند. برنا در این گزارش به درخواست‌ها و مطالبات دانشجویان واحدهای مختلف این دانشگاه از زبان دانشجویان پرداخته است.


کمبود فضای آموزشی و پراکندگی دانشکده‌ها

سمیه-ع، دانشجوی رشته مهندسی صنایع دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب است و به برنا می‌گوید: کمبود فضای آموزشی و پراکندگی دانشکده‌های مختلف این دانشگاه و مراکز مختلف این واحد از دانشگاه آزاد، از مشکلات اصلی آن به شمار می‌آید که البته مسوولان وعده رفع شدن آن را داده‌اند. دانشجویان واحد تهران جنوب دارای آمار بالایی از نظر به سرانجام رساندن فعالیت‌های پژوهشی دارند. امیدوار هستیم با روی کار آمدن ریاست جدید، در این زمینه رشد کیفی و کمی داشته باشیم.


کار ضمن تحصیل برای پرداخت شهریه‌
!
امیرعلی. ا، یکی از دانشجویان از واحد تهران شمال دانشگاه آزاد نیز به برنا می‌گوید: پرداخت شهریه‌های بالای دانشگاه آزاد دغدغه بسیاری از دانشجویان این دانشگاه است. خیلی از دانشجویان این دانشگاه که از قشر متمول نبوده و توانایی پرداخت شهریه‌های دانشگاه را ندارند، برای تامین شهریه مجبور به کارکردن ضمن تحصیل هستند و این خود باعث مشکلات دیگری برای این دسته از دانشجویان می‌شود، به دنبال کار کردن همراه تحصیل دانشجویان زمان کافی برای شرکت در فعالیت‌های فرهنگی یا پژوهشی یا حتی گاهی حاضر شدن در کلاس‌های درس را ندارند! دیر به کلاس‎‌ها می‌رسند، زمان کافی برای مطالعه درس‌ها را ندارند و بنابراین تنها در شب‌های امتحان سراغ کتاب‌های درسی خود می‌روند و این مسئله باعث پایین آمدن سطح علمی دانشجویان می‌شود. خیلی از دانشجویان را سراغ دارم که به این صورت مشغول تحصیل هستند و البته خود نیز از این دسته از دانشجویان هستم.

 زمزمه‌هایی راجع به پایین آمدن شهریه‌های دانشگاه شنیده‌ام و امیدواریم این اتفاق بیفتد. چون از طرفی نمی‌توانیم تحصیل را به خاطر مسایل مالی کنار بگذاریم و از طرفی توانایی پرداخت شهریه‌ها را نداریم. امیدوارم رییس تازه دانشگاه آزاد فکری به حال این دسته از دانشجویان کند.


امکانات کم و شهریه زیاد!
سمانه .س دانش آموخته رشته ارتباطات دانشگاه آزاد واحد تهران مشرق نیز درباره کمبودها و امیدهای دانشجویان این دانشگاه با تغییر مدیریت آن به برنا توضیح می‌دهد: در واقع در دانشگاه امکاناتی برای دانشجویان ارتباطات وجود ندارد، کتابخانه و کتاب‌های مناسبی نداشتیم، معمولا کتاب‌های که نیاز داشتیم را در کتابخانه دانشگاه پیدا نمی‌‌کردیم، حتی در انتشارات کتاب‌های عمومی هم فروخته نمی‌شدند. تنها یک ویدیو پروژکتور برای کل گروه در دانشگاه وجود داشت. دانشگاه سلف بسیار کوچکی دارد و زمان صرف غذا تجمع و همهمه دانشجویان در سلف آرامش را از بین می‌برد. امیدوارم این مشکلات برای دانشجویان ورودی سال‌های آتی حل شود.چون دانشجویان این دانشگاه وقتی شهریه‌های بالا می‌پردازند، انتظار دارند امکانات خوبی هم از هر نظر در اختیارشان باشد.


بازنگری در سطح علمی اساتید

نازنین. ا از دیگر دانشجویان مشغول به تحصیل در واحد تهران مشرق با بیان اینکه نبود کادر علمی و اساتید سطح بالا در این دانشگاه از دیگر دغدغه‌های دانشجویان است، می‌گوید: بعضی از اساتید دانشگاه آزاد در مقایسه با اساتید دانشگاه‌های دولتی سطح علمی بالایی ندارند، دانشجویان را به انجام کارهای پژوهشی و تحقیقی ترغیب نمی‌کنند. خیلی از دانشجویان درخواست تغییر بعضی از اعضای کادر علمی دانشگاه را دارند. امیدوارم ریاست جدید دانشگاه، حتما در این زمینه هم برنامه‌ای ارایه کند.


انبوه فارغ التحصیلان بیکار

آرزو.ح دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز نیز به خبرنگار دانشگاه برنا می‌گوید: در دانشگاه سایت اینترنتی اوضاع خوبی ندارد و البته گذشته از مسئله کمبود امکانات، تقریبا بیشتر فارغ التحصیلان این دانشگاه که درصد زیادی از فارغ التحصیلان کشور را تشکیل می‌دهند، بیکار هستند. بازار کاری برای دانشجویان این دانشگاه تعریف نشده است و فارغ التحصیلان این دانشگاه با معضل بزرگی به نام بیکاری روبرو هستند. خوب است مسوولان این دانشگاه ،به ویژه در شرایط فعلی که رییس تازه این دانشگاه بر سرکار آمده است فکری هم به حال این معضل کنند و چاره‌ای بیاندیشند.


کمرنگ بودن فعالیت‌های فرهنگی
علی .ق یکی از دیگر دانشجویان دانشگاه آزاد نیز به برنا می‌گوید: دانشجویان دانشگاه آزاد نیز انتظار دارند مثل دانشجویان سایر دانشگاه‌ها کرسی‌های آزاد اندیشی برگزار کنند که البته در این زمینه تا به امروز با وجود سیاست‌های رییس پیشین دانشگاه، در این زمینه محدودیت وجود داشت. انتظار داریم پروژه‌های پژوهشی و تحقیقی در سطح بالا انجام دهیم و در کل فعال باشیم.

به گزارش برنا، دانشجویان دانشگاه آزاد در واحد‌های مختلف این دانشگاه به ویژه در واحدهای مستقر در شهرستان‌های دور افتاده، با مشکلات بسیاری مواجه هستند که شاید تا به حال از چشم مسوولان این دانشگاه دوره مانده است. صدای دانشجویان این دانشگاه تا به امروز به جایی نمی‌رسید، اما این روزها با روی کارآمدن رییس جدید دانشگاه و وعده‌ تغییرات مثبت، دانشجویان بعد از 29 سال به رفع مشکلات، کمبودها و ایجاد تغییرات اساسی و مثبت در این دانشگاه چشم امید دوخته‌اند.

گزارش:الهام عطائی
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز