معاون غذای سازمان عذا و دارو اعلام کرد

توزیع کارت الکترونیکی شیر یارانه‌ای برای نخستین بار

۱۳۹۱/۰۷/۲۵ - ۱۷:۰۱:۱۲
کد خبر: ۱۰۴۵۴۸
توزیع کارت الکترونیکی شیر یارانه‌ای برای نخستین بار
با حمایت دیوان محاسبات برای نخستین بار در کشور به وزارت بهداشت اجازه داده شد کارت الکترونیکی شیر یارانه‌ای بین مصرف کنندگان توزیع کند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا،  بهروز جنت معاون غذای سازمان عذا و دارو در مراسم رونمایی از سامانه توزیع شیر یارانه ای مصنوعی در مراسم روز جهانی غذا در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران ضمن بیان این مطلب، گفت: یارانه این کارت توسط وزارت بهداشت برای مصرف کننده شارژ می‌شود.

معاون غذای سازمان عذا و دارو ادامه داد: 10 سال بود که قصد داشتیم سامانه توزیع شیر مصنوعی یارانه‌ای را راه اندازی کنیم ولی به دلایلی این کار صورت نگرفت.

وی با اعلام این‌که اطلاعات این سامانه برای سیاستگذاری‌ها، برنامه ریزی‌ها و پایش‌های مدیران بهداشتی و پایش برخی بیماری‌ها نیز مفید است گفت: به‌عنوان مثال اطلاعات این سامانه نشان می‌دهد نوزاد و طفل چه پزشکی بیشتر شیرخشکی شده است و نیز نشان می‌دهد بچه‌هایی که زایمان طبیعی یا سزارین شده‌اند کدامشان بیشتر شیرخشکی شده‌اند.

جنت اظهار داشت: نظیر همین سامانه در مورد دارو نیز به همت معاون داروی سازمان غذا و دارو راه اندازی می‌شود.

معاون غذای سازمان غذا و دارو با بیان این‌که راه اندازی سامانه پایش غذا و دارو نیز یک‌سال به‌طول انجامید گفت: طبق این سامانه تمام کارهای اجرایی به افراد شاغل در صنعت واگذار شده و فقط نظارت‌ها و سیاستگذاری‌ها و بازرسی‌ها را سازمان غذا و دارو انجام می‌دهد.

وی با اعلام این‌که هفته‌ای 3 روز و هر بار 4 ساعت برای راه اندازی این سامانه جلسه داشته‌ایم، ادامه داد: برخی از فرآیندهایی که قبلا طی 6 ماه انجام می‌شد با این سامانه ظرف چند دقیقه انجام پذیر است.

وی کاهش متوسط ترخیص کالا از گمرک توسط این سامانه را از 35 روز به 7 روز یکی از کارآمدی‌های این سامانه دانست و گفت: با ادامه این روند این زمان به 5 دقیقه کاهش خواهد یافت تا وارد کنندگان مواد اولیه و تولیدکنندگان مشکلی از جهت دپوی محصول خود و پرداخت دموراژ در گمرک نداشته باشند.

شایان ذکر است؛ مراسم روز جهانی غذا با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر بهداشت، رییس و معاونان و مدیران سازمان غذا و دارو و جمعی از صنعتگران مواد غذایی پیش از ظهر امروز در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار و از گروهی از تولیدکنندگان برتر و نمونه مواد غذایی تقدیر به‌عمل آمد.

نظر شما