تکرار؛باید و نبایدهای جراحی پلاستیک/۵

تزریق چربی، چین و چروک پوست را کاملا برطرف نمی‌کند

۱۳۹۱/۰۸/۰۱ - ۱۱:۴۷:۴۴
کد خبر: ۱۰۴۸۵۱
تزریق چربی، چین و چروک پوست را کاملا برطرف نمی‌کند
به گفته متخصص جراحی پلاستیک، مراجعین باید به این نکته توجه داشته باشند که تزریق چربی باعث بهبود 100درصد چین و چروک پوست نمی‌شود.

فرامرز صفایی دارای بورد تخصصی جراحی پلاستیک در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: تزریق چربی یکی از شایع‌ترین روش‌ها برای کاهش یا برطرف شدن چین و چروک‌ پوست است، به طوری که تزریق چربی می‌تواند علاوه بر برطرف کردن خطوط ناشی از پیری، خطوط اطراف چشم را از بین برده و صورتی جوان‌تر با پوست صاف‌تر را ایجاد کند.

این جراح پلاستیک با اشاره به این مطلب که تزریق چربی به لایه‌های عمقی بافت صورت، ظاهر لاغر و استخوانی صورت را که اغلب در اثر افزایش سن ایجاد می‌شود از بین می‌برد، ادامه داد: تزریق چربی که در آن چربی از شکم یا نواحی بدن فرد گرفته شده، به صورت یا به سایر نواحی مورد نظر فرد تزریق می‌شود.

وی درباره موارد کاربردی تزریق چربی اظهار داشت: خط اخم، پلک و اطراف کاسه چشم، تروماهای صورت و اندام‌ها، صدمات حاد و مزمن بافت نرم، برجسته سازی باسن، برای پشت دست به منظور ایجاد ظاهری پرتر و جوان‌تر برای دست، بازسازی سینه و برجسته سازی اجزای صورت به‌ویژه لب‌ها از جمله موارد کاربردی تزریق چربی است.

صفایی افزود: مهمترین قسمت‌هایی که می‌توان چربی را برداشت کرد، قسمت تحتانی شکم، پهلوها، ران، باسن قسمت داخلی زانو است. همچنین طول عمل بستگی به میزان تزریق دارد، به طوری که ممکن است تزریق چربی 1تا3 ساعت طول بکشد. برای تزریق چربی نیاز به بستری شدن نبوده و این عمل به‌صورت سرپایی انجام می‌شود.

این جراح پلاستیک خاطر نشان کرد: ممکن است محل تزریق چربی و محلی که چربی از آن گرفته شده دچار کبودی، تورم و درد شود، به طوری که این حالت طبیعی بوده و به تدریج در طی چند روز تا چند هفته برطرف می‌شود.

وی بااشاره به این مطلب که گاهی اوقات برای حصول نتایج ماندگارتر نیاز به چند جلسه تزریق چربی داریم، اظهار داشت: در بسیاری از بیماران تزریق چربی می‌تواند به مقدار قابل توجهی چین و چروک و افتادگی صورت را کاهش دهد. تزریق چربی باعث بهبود 100درصد چین و چروک، گونه های فرو رفته و لب‌های کوچک در تمامی بیماران نمی‌شود.

صفایی تصریح کرد: در بعضی بیماران اثرات تزریق چربی برای مدت یک سال با بیشتر باقی می‌ماند، معمولا چربی به آهستگی توسط بدن جذب می‌شود، اگر چه میزان جذب متغیر بوده است.

وی در خاتمه گفت: مقدار چربی تزریق شده، محلی که چربی در آن تزریق می‌شود، تکنیک و ابزارهای خاص مورد استفاده برای تزریق، داروهایی که فرد مصرف می‌کند و همچنین سن و ساختار ژنتیک فرد سبب می‌شود تا تورم قابل توجه‌ای در محل تزریق ایجاد شود.

نظر شما