توسط وزیر بهداشت صورت گرفت؛

ابلاغ منشور حقوق مراجعان به آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی

۱۳۹۱/۰۸/۰۱ - ۱۲:۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۰۴۸۶۲
ابلاغ منشور حقوق مراجعان به آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی
دستجردی منشور حقوق مراجعان به آزمایشگاه های تشخیص پزشکی را ابلاغ کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، مرضیه وحید دستجردی با اعلام این‌که این منشور راهنماری نظام‌مندی برای شکل دهی رفتار اخلاقی کارکنان آزمایشگاه بوده و با هدف حفط، ارتقا و تحکیم رابطه انسانی میان ارایه کنندگان و گیرندگان خدمات سلامت تنظیم شده است، گفت: دستورالعمل‌های این راهنما باید در تمام آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی کشور نهادینه شود.

بنابر این گزارش در ابلاغ وزیر خطاب به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و آزمایشگاه مرجع آمده است: تعالی و ارتقای اخلاق حرفه‌ای و کاربردی در تمامی حوزه‌های سلامت از اولویت‌های اساسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

وی می افزاید: آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی به‌عنوان یکی از ارایه دهندگان خدمات سلامت در قبال نفس و جان گیرندگان خدمات (بیماران و مراجعان) دارای مسوولیتی ویژه هستند.

وی ادامه می‌دهد: توجه به حفظ حقوق و رعایت کرامت انسانی مراجعان و گیرندگان خدمات آزمایشگاهی از جمله اولویت‌ها و ضرورت‌هایی است که به موازات استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت می‌تواند تاثیر به‌سزایی در افزایش رضایتمندی مراجعان و کارایی مراکز آزمایشگاهی داشته باشد.

وزیر بهداشت در ادامه آورده است: بدین منظور منشور حقوق مراجعان به آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی پس از نظرخواهی از گروه‌های پاتولوژی و آزمایشگاهی‌های علوم پزشکی کشور، انجمن‌های صنفی، سازمان‌های بیمه گر و با همکاری مرکز تحقیقات تاریخ و اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران تدوین و به تصویب شورایعالی اخلاق پزشکی رسید.

دستجردی در پایان تاکید می‌کند: این منشور راهنماری نظام مندی برای شکل دهی رفتار اخلاقی کارکنان آزمایشگاه بوده و با هدف حفط، ارتقا و تحکیم رابطه انسانی میان ارایه کنندگان و گیرندگان خدمات سلامت تنظیم و به پیوست جهت نهادینه شدن در تمامی آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی کشور ابلاغ می‌شود.

نظر شما