کشف داروهای جدیدی که سرعت پیشرفت سرطان خون را کاهش می‌دهند

۱۳۹۱/۱۲/۲۲ - ۱۵:۴۱:۰۸
کد خبر: ۱۱۵۹۲۹
کشف داروهای جدیدی که سرعت پیشرفت سرطان خون را کاهش می‌دهند
در ماه‌‌‌های اخیر دو داروی جدید برای درمان سرطان خون (مولتیپل میلوما) به ثبت رسیده است که باعث افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان خون می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، برایان دوری موسس و رئیس موسسه بین المللی میلوما اظهار داشت این داروها برای بیمارانی است که افزایش مقاومت بدنشان در اثر تاثیر داروهای قبلی سبب برگشت سرطان خون شده، تولید شده است. 

کیپرولیس، دارویی وریدی است که در جولای گذشته مجوز گرفت. همچنین پمالیت دیگر دارویی است که ماه گذشته به ثبت رسیده است، به طوری که می‌توان گفت هدف از تولید این داروها نه تنها نجات بیماران مبتلا به سرطان خون، بلکه داشتن یک زندگی راحت‌تر و با درد و رنج کمتر در طول درمان نیز است.

سرطان خون بر اثر ناهنجاری سلول‌های پلاسما اتفاق می‌افتد این سلول‌ها در استخوان‌ها به‌صورت تومور شکل می‌گیرند و هنگامی که رشد می‌کنند، توانایی مغز استخوان برای تولید سلول‌های خونی سالم و پلاکت‌ها کاهش می‌یابد.

دکتر برایان دوری افزوده است هر ساله حدود 23 هزار نفر بیمار مبتلا به سرطان خون در ایالات متحده شناسایی شده‌اند که سن اکثر آن‌ها 65 سال به بالا بوده است و حدود 10 هزار نفر از آن‌ها بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در سال 2001 میزان امید به زندگی بیمار به سرطان خون حدود سه سال و نیم بود. همچنین در سال 2010 این میزان به حدود 7 سال افزایش یافت، این درحالی است که امروزه بسیاری از محققان در صدد افزایش امید به زندگی این بیماران تا 10 سال هستند.

نظر شما