خوردن «توفو» برای زنان خطرناک است

۱۳۹۲/۰۱/۰۷ - ۲۱:۵۶:۲۴
کد خبر: ۱۱۶۷۶۵
خوردن «توفو» برای زنان خطرناک است
رژیم های غذایی که سرشار از سویاست، باعث بروز سرطان ریه در زنان می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، مصرف زیاد توفو(نوعی کپک سویا) و سویا باعث افزایش سرطان ریه در زنان می‌شود. زنان با خوردن این غذاها شانس خود برای زندگی طولانی را از دست می‌دهند.

این مطالب در شماره 25 مجله انکولوژی شانگهای منتشر شده است. دکتر یانگ گانگ، مسئول این تحقیقات در بخش اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه واندربیلت گفت: این مطالعه برای اولین بار است که ارتباط بین مصرف سویا و سرطان ریه را نشان می‌دهد.

سرطان ریه علت اصلی مرگ و میر زنان جهان است. در 5 سال اخیر این بیماری از سرطان پستان سبقت گرفته و عامل اصلی مرگ و میر زنان شده است. البته در امریکا سیگار کشیدن علت اصلی بروز این بیماری است، اما بیشتر زنان چینی غیرسیگاری هستند به همین دلیل محققان به بررسی الگوهای غذایی پرداخته و دریافتند که مصرف سویا در زنان متبلا به سرطان ریه زیاد است.

برای این تحقیقات 450 زن مبتلا به سرطان ریه بررسی شدند. آن‌ها به سه گروه با توجه به مقدار مواد غذایی سویا قبل از تشخیص سرطان ریه تقسیم شدند. بالاترین میزان مصرف سویا برابر با 4 اونس در روز و پایین‌ترین مصرف کنندگان سویا کمتر از 2 اونس در روز سویا می‌خوردند. متاسفانه در طول این مطالعه بیش از 300 نفر از بیماران مبتلا به سرطان ریه درگذشتند. شصت درصد از زنان فوت شده در گروه بالاترین مصرف کننده های سویا و 10 درصد در گروه کمترین مصرف کننده‌ها قرار داشتند.

این زنان، پروئین مورد نیاز خود را از طریق سو دریافت می‌کنند در حالی که لوبیا نیز معدن پروتئین بوده و دارای کالری، چربی و هیدروکربات است و می تواند جایگزین خوبی برای افزایش مصرف سویا باشد.

نظر شما