عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

داروخانه‌ها حق افزایش خودسرانه قیمت دارو را ندارند

۱۳۹۲/۰۳/۰۷ - ۲۱:۵۳:۵۸
کد خبر: ۱۲۳۹۰۶
داروخانه‌ها حق افزایش خودسرانه قیمت دارو را ندارند
قربانی گفت: داروخانه‌ها حق افزایش قیمت دارو را برای جبران پرداخت مالیات‌ها ندارند، بهتر است داروخانه‌ها در فرم اظهارنامه‌ مالیاتی واقعیت‌ها را بیان کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدحسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در مورد روش سازمان امور مالیاتی برای دریافت مالیات از داروخانه‌ها، افزود: امروزه داروخانه‌ها به یک فضای تجاری تبدیل شده‌اند درحالی که این مراکز باید تابع اجرای قانون باشند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه داروخانه‌ها لازم است تا مالیات‌ها را به موقع و براساس قانون پرداخت کنند، ادامه داد: داروخانه‌ها موظفند سالانه اظهارنامه‌ای را پر کنند که معمولا مالیات‌ها نیز بر اساس همان اظهارنامه‌ها تنظیم می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از سازمان امور مالیاتی، تصریح کرد: البته ناگفته نماند سازمان امور مالیاتی نباید با نگاهی تجاری برای داروخانه‌ها مالیات مشخص کند و با توجه به اینکه سالیانه چیزی حدود ۲۰ الی ۲۵ درصد این مالیات‌ها افزایش می‌یابد لازم است این سازمان بحث تورم و گرانی داورها را نیز لحاظ کنند.

قربانی، با بیان اینکه باید تعامل و همکاری بین سازمان امور مالیاتی و داروخانه‌ها ایجاد شود، تاکید کرد: باید این همکاری شکل گیرد به گونه‌ای که هم سازمان امورمالیاتی یک گام جهت کمک به داروخانه‌ها بردارد و هم داروخانه‌ها مالیات خود را جهت رفاه بهتر افراد جامعه پرداخت کنند.

وی، با بیان اینکه برخی از داروخانه‌ها برای جبران پرداخت مالیات‌های خود نباید قیمت داروها را افزایش دهند افزود: داروخانه‌ها حق ندارند قیمت داروها را بر اساس آنچه که می‌خواهند افزایش دهند و از این طریق فشار زیادی را به دوش مردم بیاندازند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه مجلس نهم، با یادآوری اعتراض برخی داروخانه‌ها نسبت به پرداخت سالیانه ۱۸ میلیون تومان مالیات، یادآور شد: نمی‌توان تنها به گفته داروخانه‌ها اکتفا کرد و لازم است تا با نوشتن اظهارنامه‌ها میزان فروش داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود از طرف دیگر در بودجه ۹۲ هم ذکر شده که دریافت مالیات باید براساس اظهارنامه‌ها انجام گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: از آنجایی که فعالیت داروخانه‌ها و سازمان امور مالیاتی همگی در راستای خدمت به جامعه است بنابراین باید هم سازمان امور مالیاتی شرایط سخت داروخانه‌ها را در نظر گیرند و هم داروخانه‌ها در اظهارنامه‌ها واقعیت‌ها را بیان کنند.

نظر شما