مدیر برنامه ملی سرطان وزارت بهداشت عنوان کرد؛

۸۰درصد افزایش سرطان درکشورهای جهان سوم

۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۱۵:۰۰:۱۹
کد خبر: ۱۶۳۰۰۳
۸۰درصد افزایش سرطان درکشورهای جهان سوم
مدیر برنامه ملی سرطان وزارت بهداشت گفت: 80 درصد افزایش سرطان ها در کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،‌ علی قنبری مطلق ضمن بیان این مطلب افزود: طبق آمارهای جهانی متوسط سرطان در مردان 100 هزار نفر است که در ایران 132 نفر در هر 100 هزار نفر است و در زنان از هر 100 هزار نفر 165 نفر است که این رقم در ایران 123 نفر در هر 100 هزار نفر است.

مدیر برنامه ملی سرطان در ادامه گفت: در سال 2000 میلادی حدود 10 میلیون نفر مبتلا به سرطان بوده اند که طبق آمار سازمان بهداشت جهانی در سال 2020 میلادی این رقم به 20 میلیون نفر می رسد.

وی افزود: همچنین در سال 2008 میلادی حدود 12.4 میلیون نفر در دنیا مبتلا به سرطان شده اند که در همین زمان 24.6 میلیون نفر با تشخیص سرطان زندگی می کردند.

قنبری مطلق از جمله عوامل ایجاد سرطان را افزایش سن جمعیت، تغییر در سبک و شیوه زندگی و عوامل محیطی عنوان کرد و گفت: طبق آمارهای جهانی دلیل یک سوم سرطان ها شیوه زندگی ناسالم و یک سوم سرطان ها به علت سیگار کشیدن است.

مدیر برنامه ملی سرطان در حوزه بیماری های غیر واگیر با اشاره به این که این آمار در کشورهای در حال توسعه متفاوت است، افزود: در این کشورها یک چهارم سرطان ها به دلیل عوامل عفونی و دو سوم سرطان ها به عواملی که مردم در کنترل آن عوامل خطر نقش دارند برمی گردد و یک چهارم دیگر به عوامل محیطی و حاکمیتی مرتبط است.

قنبری مطلق مهمترین شیوه برای پیشگیری از سرطان را آگاهی عنوان کرد و گفت: افرادی که مراقبت های تغذیه ای و روانی بهتری دارند نه تنها از کیفیت زندگی بهتری برخوردار هستند بلکه دارای طول عمر بیشتری نیز هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز