معاون سازمان بیمه سلامت ایران:

تمامی مردم ایران بیمه می‌شوند

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۴:۳۰:۰۲
کد خبر: ۱۶۹۶۷۶
تمامی مردم ایران بیمه می‌شوند
معاون مطالعات و توسعه خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت ایران گفت، تمامی مردم ایران بیمه می‌شوند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از سازمان بیمه سلامت ایران، «بهمن بزرگر» با بیان اینکه دغدغه اصلی سازمان این است که هیچ ایرانی بدون بیمه درمانی نباشد، افزود: نباید منتظر باشیم افرادی که پول و یا اطلاعات لازم درباره بیمه سلامت ندارند به ما مراجعه کنند، بلکه این ما هستیم که باید به سراغ آن‌ها برویم و همه ایرانیان را تحت پوشش بیمه پایه درمان قرار دهیم.

وی با اشاره به بند الف ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه که صراحتا پوشش بیمه همگانی و اجباری پایه سلامت را برای همه آحاد جامعه مد نظر قرار داده، گفت: در این راستا باید تمام ساز وکارهای لازم را آماده کنیم.

برزگر، تامین منابع برای بیمه همگانی با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را از مهمترین اقدامات دولت عنوان کرد و افزود: باید به سمت الزامی کردن بیمه پایه حرکت کنیم و با توانمندسازی بیمه شدگان از طریق آگاهی دادن، آموزش، مشاوره و وکالت آنان، یک نظام بیمه کارآمد ایجاد کرد، به‌طوری که هزینه‌های گزاف درمانی مانع دسترسی هیچ یک از بیمه شدگان به هنگام نیاز به مراقبت های سلامت نشود.

وی با بیان اینکه بیشترین رضایت مردم از سازمان بیمه سلامت تنها در حوزه اداری و مالی، پشتیبانی، برخورد مناسب کارکنان با آن‌ها و صدور بیمه نامه است، در عین حال گفت: این سازمان به‌طور شایسته نتوانسته رضایت کامل مردم را به دست آورد.

معاون مطالعات و توسعه خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: باید در سیاست ها و برنامه‌های آتی سازمان راه حل های مناسبی برای افزایش سطح رضایتمندی بیمه شدگان اندیشیده شود تا دغدغه‌های مردم به هنگام دسترسی به مراقبت های سلامت و هزینه های تحمیلی آن برطرف شود.

برزگر افزود: هزینه‌ها نباید مانع دستیابی بیمه شدگان به الزامات سلامت شود و آن‌ها را به ورطه فقر بیاندازد.

نظر شما