عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

باید ورود مواد غذایی کنترل شود/نظارت بر گوشت‌های وارداتی بیشتر می‌شود

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۱۵:۵۱:۵۹
کد خبر: ۲۰۱۲۳۱
باید ورود مواد غذایی کنترل شود/نظارت بر گوشت‌های وارداتی بیشتر می‌شود
به جهت اهمیت این مهم، قرار است نحوه نظارت بر واردات،‌ قرنطینه، کشتار و توزیع گوشت‌های وارداتی این هفته در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از کمبود نظارت بر کیفیت گوشت‌های وارداتی، گفت: به جهت اهمیت این مهم، قرار است نحوه نظارت بر واردات،‌ قرنطینه، کشتار و توزیع گوشت‌های وارداتی این هفته در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش سرویس سلامت جوان خبرگزاری برنا به نقل از نعمت‌الله منوچهری با تاکید بر ضرورت نظارت و کنترل ویژه در بحث واردات موادغذایی به ویژه گوشت‌های وارداتی، افزود: به طور حتم به ورود هرنوع مواد غذایی مصرفی خارجی باید نظارت بیشتری شود زیرا توجه به این مهم از بُعد ذبح شرعی و سالم بودن گوشت‌های وارداتی که با حجم بالایی وارد کشور می‌شوند امری ضروری است.

نماینده مردم پاوه، جوانمرد، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی،‌ با بیان اینکه نبود نظارت بر نحوه گوشت‌های وارداتی سلامت موادغذایی را زیر سوال می‌برد، ادامه داد: متاسفانه تاکنون روی این محصولات نظارت دقیقی وجود نداشته و در اغلب موارد بعد از آنکه این موادغذایی در کشور توزیع شده، متوجه مشکلات موجود این محصولات شده‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه موادغذایی مانند گوشت نظارت بیشتری را می طلبند زیرا در معرض فاسد شدن قرار دارند،‌ تصریح کرد: باید به نحوی ورود این موادغذایی کنترل شود که قبل از توزیع متوجه مشکلات آن شویم نه اینکه بعد از مصرف مردم به فکر جمع‌آوری آنها باشیم.

وی تاکید کرد: به طور حتم نحوه واردات گوشت‌ها از ابتدا یعنی ذبح درست شرعی تا انتها یعنی توزیع آن در بین مردم باید زیر ذره‌بین واقع شود تا منجر به بروز معضلات در جامعه نشود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ورود مجلس به بحث نظارت بر گوشت‌های وارداتی،‌ گفت: سه‌شنبه (17 تیرماه) قرار است بررسی کیفیت گوشت‌های وارداتی و نحوه نظارت بر واردات،‌ قرنطینه، کشتار و توزیع آن باحضور مسؤولان سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان دامپزشکی و مسؤولان وزارت جهادکشاورزی در این کمیسیون مورد بررسی واقع شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز